„Miasto pełne tajemnic”. Zobacz spot, którym Gdańsk chce przyciągnąć zagranicznych turystów [WIDEO]

„Week ends in Gdańsk!” to hasło nowej kampanii miasta, która ma zachęcić turystów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Danii oraz Niemiec do spędzania jesiennych weekendów w Gdańsku.

Każdego roku Gdańsk odwiedza coraz więcej turystów, w tym znaczna część z zagranicy. Najwięcej gości spoza Polski przyjeżdża do Gdańska z Niemiec, krajów skandynawskich oraz Wielkiej Brytanii. Władze miasta chcą, by było ich jeszcze więcej – zwłaszcza jesienią i zimą.

W międzynarodowej kampanii podkreślone zostały atuty Gdańska jako miasta otwartego, dostępnego, z bogatą, wszechstronną ofertą, nawet dla tych najbardziej wymagających turystów; miasta, które potrafi zachwycić nie tylko w letnie słoneczne dni.

SPOT PROMOCYJNY

Spot promocyjny, będący kluczowym elementem kampanii, zrealizowano w konwencji baśniowej opowieści, ukazującej Gdańsk jako miejsce magiczne, owiane tajemnicą… Bohaterami spotu są ludzie w różnym wieku, którzy podczas pobytu w Mieście Wolności spotykają się z intrygującymi sytuacjami. Fabułę uzupełnia utwór muzyczny specjalnie skomponowany przez Marka Kuczyńskiego, gdańskiego twórcę muzyki filmowej, koncertowej i teatralnej. Emisja spotu przewidziana jest m.in. w ramach kampanii na portalu słynnego wydawnictwa turystycznego Lonely Planet.

 


MAGICZNY KLIMAT

– To, co wyróżnia Gdańsk na tle innych, równie pięknych, bogatych historycznie i kulturowo europejskich miast, to niezwykły, wręcz magiczny klimat, którego nie da się opisać. Wystarczy jeden weekend, by go poczuć i bezgranicznie się nim zachwycić. Właśnie to chcemy pokazać poprzez zaplanowane w ramach kampanii działania – mówi Anna Zbierska, Zastępca Dyrektora Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, zleceniodawcy kampanii. – Tańczące stoczniowe żurawie, pirat zapraszający na pokład płynącego Motławą galeonu, zagubiony w lesie rycerz-Krzyżak czy tajemnicza dama z Twierdzy Wisłoujście: wszystko to uchyla rąbka skrywanej przez miasto tajemnicy, inspirując do jej dalszego zgłębiania – będąc tu, na miejscu.

W kampanii, której zasięg szacowany jest na około 15 000 000 kontaktów z przekazem reklamowym na wybranych rynkach zagranicznych, organizatorzy stawiają, przede wszystkim na internet.

GDAŃSK STAWIA NA INTERNET

– W przeciwieństwie do realizowanych w przeszłości przez miasto kampanii zagranicznych, w przypadku tegorocznej nie koncentrujemy się na emisji spotów reklamowych w telewizji. Obecna kampania nastawiona jest głównie na ekspozycję w internecie oraz szeroko zakrojone działania z zakresu digital marketingu – wyjaśnia Karolina Janik, CEO agencji Personal PR, koordynującej prace nad kampanią.

W ramach kampanii Gdańska Organizacja Turystyczna stworzyła dedykowany landing page w czterech wersjach językowych, znajdujący się pod adresem http://week-ends.pl i prezentujący oferowany przez miasto produkt turystyczny związany z turystyką typu city-break. Jako element kampanii „Week ends in Gdańsk!” przeprowadzona zostanie kampania Google AdWords, a także akcja z międzynarodowymi influencerami. Działania uzupełnią: dedykowana przesyłka kreatywna do najlepszych wybranych mediów zagranicznych tematycznie związanych z podróżowaniem oraz konkurs w mediach społecznościowych, w którym do wygrania będą weekendowe pobyty w wybranych hotelach w Gdańsku.

Zleceniodawcą kampanii jest Miasto Gdańsk we współpracy z Gdańską Organizacją Turystyczną. Realizuje ją agencja Personal PR, a za produkcję spotu odpowiada agencja Lokomotion.


oprac. puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj