Reklamacja w sprawie gdańskiej Karty Mieszkańca. „Kobieta nie może założyć kart całej rodzinie?” Jest odpowiedź miasta

kartamieszkancaok2

Czy Kartę Mieszkańca w Gdańsku może założyć tylko mężczyzna? Sprawę niejasnego działania systemu ujawniła jedna z gdańszczanek, która chciała zamówić karty dla swojej rodziny.

W aplikacji wybrała opcje: 1 dorosły mężczyzna, 1 dorosła kobieta, 1 dziecko płci męskiej. Nigdzie nie było pytania o to, która z tych osób składa podanie. Na kolejnej stronie pojawił się formularz, na którym, jako pierwsze, były do wypełnienia dane dla mężczyzny. Kobieta wypełniła pozostałe, także swoje i dziecka dane. W potwierdzeniu dostała mail z zapytaniem, czy zgadza się na otrzymanie karty, bo członek rodziny zgłosił ją do programu.

JEST REAKCJA URZĘDNIKÓW

„Czy to tak na pewno ma być? Kobieta nie może założyć kart całej rodzinie? Ciekawe, czy mam prawo odebrać swoją kartę, czy też musi to zrobić mój małżonek” – pyta gdańszczanka.

Fot. jestemzgdanska.pl

Na problem zareagowali urzędnicy. Okazuje się, że przy składaniu wniosku decyduje „kolejność kliknięć”. – Problem jaki wskazała Pani wynika z tego, że jako pierwszą osobę (zamiast siebie) wybrała mężczyznę, następnie wpisała pod „męską główką” dane męża. To spowodowało, że wszystkie pozostałe konta (w ramach konta rodzinnego) zostały podpięte pod mężczyznę. Innymi słowy: pierwszy wybór decyduje pod kogo będą podpięte wszystkie konta – o wyborze głowy rodziny zadecydowała Pani, po prostu poprzez kolejność kliknięć. Brak innych skarg na wiele tysięcy wniosków potwierdza logikę naszego założenia mimo tego, aby uniknąć nieporozumień w przyszłości, od tej chwili na stronie wyświetla się także komunikat o sposobie wyboru osoby, do której podpięte zostaną wszystkie konta” – wyjaśnia Michał Brandt z Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

PIERWSZA REKLAMACJA

O wydanie Karty Mieszkańca wpłynęło już 25 tysięcy wniosków. Jak informują urzędnicy, była to pierwsza reklamacja techniczna.

js/mar

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj