– FlixBus oraz PolskiBus.com rozpoczynają strategiczną współpracę, w ramach której m.in. w 2018 r. zintegrują siatkę połączeń – poinformował dyrektor zarządzający FlixBus w Polsce Michał Leman. Dodał, że autokary PolskiegoBusa.com do połowy przyszłego roku mają zostać przemalowane na barwy FlixBusa.
Zaznaczył, że bilety wykupione przez stronę internetową PolskiBus.com zachowują ważność. – Rozpoczynamy strategiczną współpracę obu firm. Nie jest to przejęcie. Zmienia się marka – powiedział na poniedziałkowej konferencji prasowej Leman.
Jak dodał, autokary PolskiegoBusa.com do połowy przyszłego roku mają zostać przemalowane na barwy FlixBusa, czyli zmienią kolor z czerwonego na zielony.
DUŻE MOŻLIWOŚCI DLA PASAŻERÓW
Wyjaśnił, że dzięki tej współpracy, polscy pasażerowie uzyskają dostęp do europejskiej siatki połączeń FlixBusa.
FlixBus jest europejską firmą, która weszła na rynek w 2013 roku. Autobusy FlixBus dziennie wykonują 200 tys. połączeń do 1,4 tys. miast w 26 krajach, w tym m.in. w Niemczech, Austrii, Danii, Holandii, Chorwacji, Polsce, Francji. W 2016 roku autobusy FlixBusa przewiozły 30 milionów pasażerów. Firma zatrudnia 6 tys. kierowców w 250 partnerskich firmach.
PolskiBus.com jest własnością Souter Souter Holdings Poland. W ciągu sześciu lat firma przewiozła swoimi autobusami 25 mln pasażerów. ma dwie bazy operacyjne: w Warszawie i we Wrocławiu. W czerwcu 2011 r. firma uruchomiła połączenia krajowe w Polsce oraz połączenia do Niemiec, Austrii, Czech, na Węgry i Słowacje.
Leman zapowiedział, że FlixBus ma obecnie kilku partnerów w Polsce, ale będzie rozmawiał z kolejnymi, tak, aby docelowo mieć ich kilkunastu w naszym kraju.
PAP