Remont dworca Gdańsk Główny wchodzi w kolejny etap. Będą utrudnienia w poruszaniu się tunelem

tunel na stacji gdansk 2

Na terenie stacji Gdańsk Główny trwa duży remont. Teraz pracownicy wejdą również do tunelu podziemnego, który znajduje się pod dworcem.

Na stacji Gdańsk Główny zdemontowano już w całości nawierzchnię peronu nr 2, który jest zamknięty od 11 grudnia. Teraz rozpoczęła się jego modernizacja. Rozebrano przyległe tory i sieć trakcyjną. Wcześniej zdjęto elementy zabytkowej wiaty, która przejdzie renowację. PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają jednak, że jej historyczne walory zostaną zachowane – nadal będzie charakterystycznym elementem gdańskiej stacji. Z kolei w tunelu zdemontowano płytę stropową i zamontowano zbrojenie, które wykonawca wypełni betonem.

ZMIANY W TUNELU

W związku z remontem tunelu łączącego miasto, perony i dworzec autobusowy, pod stacją Gdańsk Główny, nastąpią zmiany w organizacji ruchu pieszych. Wieczorem w piątek 5 stycznia wykonawca zaplanował zamknięcie przejścia podziemnego – pod peronem nr 2. To kontynuacja dotychczasowych prac pod placem przydworcowym z wyjściem na ul. Podwale Grodzkie przy KFC i na peron SKM nr 5. Wprowadzona organizacja ruchu pieszych będzie obowiązywać do końca marca. Na czas przebudowy przejścia podziemnego zapewnione zostanie przejście tunelem dworcowym.

Wszystkie drogi dojścia będą oznaczone żółtymi tablicami ułatwiającymi poruszanie się w obrębie stacji. Ponadto na peronach i w budynku dworca wygłaszane będą komunikaty informujące o zmianach w organizacji ruchu.

Źródło: materiały prasowe

Szczegóły komunikacji na stacji Gdańsk Główny od 5 stycznia:

Osoby udające się od strony City Forum na perony SKM nr 3, 4 i 5 będą mogły skorzystać z dojścia przez plac przydworcowy i peron nr 4.

Dojście do peronu dalekobieżnego nr 1 zapewnione będzie przez budynek dworca i tunel dworcowy.

Osoby udające się od strony dworca autobusowego do peronów SKM przejdą peronem nr 1 do tunelu dworcowego, przez dworzec, plac przydworcowy i peron nr 4.

Komunikacja między Podwalem Grodzkim i ul. Trzeciego Maja będzie zapewniona przez budynek dworca, tunel dworcowy i peron nr 1.

Zamknięcie tunelu jest konieczne ze względu na szeroki zakres prac i konieczność zapewnienia bezpieczeństwa. Wykonawca przystępuje w tym miejscu do wymiany płyt stropowych przejścia podziemnego i budowy nowych wyjść z przejścia na peron. Pod koniec marca 2018 r. planowane jest udostępnienie dla pieszych całości przejścia podziemnego.

Przebudowane dwa perony dalekobieżne będą wyższe, lepiej oświetlone oraz pokryte antypoślizgową nawierzchnią. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji. W dwóch przebudowanych przejściach podziemnych zostaną zamontowane 4 windy i schody ruchome na perony.

mili

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj