Dobre „kolejowe” wiadomości dla pasażerów. Będą dwa tory na linii Gdynia – Słupsk

DT5eTVSWsAE8-YU

Szybciej i sprawniej dojedziemy pociągiem z Gdyni do Słupska. To efekty planowanej modernizacji linii 202. W piątek w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim PKP PLK podpisano z dwoma wykonawcami umowy na przygotowanie planów modernizacji stukilometrowego odcinka torów między Gdynią i Słupskiem.

Informacje o powstaniu drugiej pary torów między Gdynią i Słupskiem z zadowoleniem przyjął wojewoda pomorski Dariusz Drelich. Podkreślał także, że inwestycja pomoże wyrównywać szanse w regionie.

– Zależy nam bardzo, żeby województwo pomorskie rozwijało się równomiernie, aby rejony słabsze gospodarczo były połączone z silniejszymi, aby budować więzi nimi. Najszybciej efekt można uzyskać budując drogi i linie kolejowe, bo powodują, że województwo pomorskie jest coraz bardziej zintegrowane i może się równomiernie rozwijać. To wpłynie także na decyzje inwestorów, którzy zastanawiają się nad lokalizacją inwestycji. Ogromne znaczenie ma to także dla portów – podsumował wojewoda.

TO DOPIERO POCZĄTEK
    
Wiceminister infrastruktury Kazimierz Smoliński podkreśla, że fakt rozbudowy szlaku kolejowego w kierunku Słupska wcale nie oznacza, że na Słupsku się ona zakończy.

– To ważna inwestycja dla mieszkańców Słupska, którzy będą mieli zdecydowanie łatwiejszy dojazd do Trójmiasta, a w przyszłości również do Szczecina, bo cała ta linia będzie zmodernizowana –-mówił wiceminister.

Na razie jednak, do 2023 roku przebudowany zostanie odcinek Gdynia – Słupsk. Samo projektowanie modernizacji – jak określił to wiceminister Smoliński – potrwa 26 miesięcy i pochłonie 30 milionów złotych.

NIE KONIEC DOBRYCH WIADOMOŚCI
 
To nie koniec dobrych kolejowych wiadomości. Bo zgodnie z przyjętym przez rząd tzw. „projektem utrzymaniowym”, w którym przewidziano ponad 20 miliardów złotych na utrzymanie szlaków kolejowych: – Kończymy jednocześnie z polityką likwidacji linii kolejowych. Te, które są zamknięte, będą przywracane i nie będzie kolejnych decyzji o likwidacji linii kolejowych. Po sukcesach PKP IC i Przewozów Regionalnych widać, że jest szansa powrotu pasażerów na linie.

PRACE POTRWAJĄ DO 2019 ROKU  
 
Prace projektowe, na które podpisano umowy, mają potrwać do 2019 roku. Później przyjdzie czas na realizację planów. Roboty budowlane planowane są na lata 2020-2023. Łączny koszt inwestycji to około 2 miliardów złotych.  W sumie powstanie ponad 100-kilometrowy, drugi odcinek linii kolejowej na trasie Gdynia Chylonia – Słupsk, 5 nowych przystanków o roboczych nazwach: Reda Buczka (Gniewkowska), Bolszewo, Gościcino Zielony Dwór, Łebień i Siemianice.

NOWE STACJE I PERONY

22 przystanki, stacje i perony ulegną przebudowie. Powstanie 18 nowych przejść naziemnych, 7 zostanie zmodernizowanych. Zmodernizowanych będzie 47 mostów i wiaduktów. Powstanie także szereg nowych budynków inżynieryjnych przystosowanych do obsługiwania dwutorowego ruchu.

SZYBCIEJ I SPRAWNIEJ

Podróż między Gdynią a Słupskiem, po modernizacji linii, ma ulec skróceniu. Według przewidywań, pociąg dotrze na miejsce kwadrans szybciej niż obecnie.

Posłuchaj materiału Daniela Wojciechowskiego:



Daniel Wojciechowski/puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj