Jeden z największych samolotów transportowych na świecie, Antonow Rusłan, wylądował w środę rano na gdyńskim lotnisku. Olbrzym podczas startu może ważyć aż 392 000 kg. Osiąga prędkość maksymalną 850 km/h. Ma prawie 70 m długości, 21 m wysokości i jest największą, produkowaną seryjnie, maszyną na świecie.
MOŻE LĄDOWAĆ NA ZMROŻONYM ŚNIEGU
Dzięki niezwykle solidnej konstrukcji podwozia samolot może lądować na lotniskach o słabej infrastrukturze i na nieprzygotowanych, bądź nieutwardzonych pasach lub na zmrożonym śniegu.
????
Opublikowany przez Renata Cieszyńska na 27 lutego 2018
NIE POTRZEBA RAMP
Specyficzna konstrukcja umożliwia jego częściowe wciągnięcie na ziemi, pochylenie całego kadłuba do przodu i załadunek np. pojazdów, mogących wjeżdżać do ładowni wprost z płyty lotniska, bez użycia dodatkowych ramp i podnośników.
WOLNOŚĆ I NIEZALEŻNOŚĆ
Znajdujące się na wyposażeniu dwa agregaty APU umożliwiają samodzielne uruchomienie silników maszyny, nawet w przypadku braku urządzeń rozruchowych na danym lotnisku. Taka konstrukcja samolotu zapewnia mu znaczną niezależność od wyposażenia docelowych lotnisk, istotnie zwiększając jego uniwersalność i zakres zastosowania.
oprac.mk