Nowe połączenie autobusowe we Wrzeszczu Dolnym. Radna Emilia Lodzińska: „To zasługa mieszkańców, którzy zebrali 1500 podpisów”

Trasa linii 149 łączącej przystanki Krynicka na Przymorzu z Dworcem PKP we Wrzeszczu będzie przebiegać również przez Zaspę i Przymorze. Będzie to poszerzenie trasy o Wrzeszcz Dolny, Zaspę i Przymorze. – Zyskają na tym trzy dzielnice – mówi radna PO Emilia Lodzińska.

Jak mówi gdańska radna Platformy Obywatelskiej Emilia Lodzińska na rzecz trasy autobusowej we Wrzeszczu Dolnym podpisało się około 1500 mieszkańców. – Zaczęło się od aktywnych mieszkańców Wrzeszcza Dolnego, Górnego, Nowego Portu, Letnicy czy Brzeźna. Te podpisy to ich wielka zasługa. Jedna z mieszkanek Dolnego Wrzeszcza poprosiła mnie by te podpisy nie poszły na marne – mówi nam radna.

URUCHOMIENIE LINII W KWIETNIU

Latem zeszłego roku rozpoczęto rozmowy z Zarządem Transportu Miejskiego i zastępcą prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej Piotrem Grzelakiem. – Po wakacjach doszliśmy do porozumienia, żeby trasa została przedłużona. Trwały negocjacje co do przebiegu tej trasy, tak by obejmowała jak największy obszar dolnego tarasu, ale też by nie dublowała się z trasą tramwajową. Dziś mamy zagwarantowany termin 9 kwietnia tego roku. Uruchomimy tę linię zaraz po świętach. Zyskają na tym trzy dzielnice – dodaje radna Emilia Lodzińska.

Trasa, która dotąd kończyła się na pętli autobusowej we Wrzeszczu będzie przedłużona o ulice Kościuszki, Kochanowskiego, Płażyńskiego, Czarny Dwór, Jana Pawła II, Meissnera, Olsztyńską i Kołobrzeską.

Planowane przystanki na nowym odcinku linii 149: „Kołobrzeska” w ciągu ul. Kołobrzeskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Chłopską (jak 139, 199, 315)

„Opolska” w ciągu ul. Kołobrzeskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Opolską (jak 139, 199, 315)
„Olsztyńska” w ciągu ul. Olsztyńskiej, za skrzyżowaniem z ul. Kołobrzeską
„Meissnera” w ciągu ul. Olsztyńskiej, w okolicy ul. Meissnera
„Leszczyńskich” w obrębie skrzyżowania ul. Meissnera i al. Jana Pawła II
„Zaspa Szpital” (jak linie 124, 127, 158, 188)
„Czarny Dwór” (jak linie 158, 188)
„al. Hallera (n/ż)” (jak linia 158)
„Uczniowska” (jak linia 158)
„Nowa Gdańska” (przystanek projektowany w ciągu ul. Uczniowskiej, w okolicy dawnej wieży ciśnień)
„Klonowicza” (przystanek projektowany w ciągu ul. Kościuszki, na wysokości poczty)
„Kościuszki” (w ciągu ul. Kościuszki w obrębie skrzyżowania z al. Hallera)
„Chrobrego” (w ciągu ul. Kościuszki w obrębie skrzyżowania z ul. Chrobrego)
„Legionów” (w ciągu ul. Kościuszki w obrębie skrzyżowania z al. Legionów)
„Nad Stawem” (przystanek projektowany w ciągu ul. Kilińskiego)

Roczny prognozowany dodatkowy koszt funkcjonowania wydłużonej trasy linii będzie się kształtował na poziomie prawie 0,7 mln zł.

Rafał Mrowicki
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj