Nowy system alarmowy. Podczas wypadku samochód sam zadzwoni pod 112

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w październiku 2017 roku przystosowało System Informatyczny Centrów Powiadamiania Ratunkowego na terenie całej Polski do przyjmowania i obsługi zgłoszeń z systemu eCall. Zgodnie z unijnymi przepisami, obowiązek montażu systemu eCall w nowych samochodach wchodzi w życie od kwietnia 2018 roku.

Połączenie z numerem alarmowym 112 ma za nas wykonać urządzenie instalowane w nowych samochodach. Będzie uaktywniało się automatycznie przez czujniki albo ręcznie przez kierowcę lub pasażera.

NA CZYM POLEGA SYSTEM eCALL

Zgodnie z unijnymi przepisami, nowe samochody, które trafią do sprzedaży od początku kwietnia tego roku, muszą być wyposażone w system eCall. System uruchomi się po zadziałaniu czujników znajdujących się w aucie lub poprzez ręczne naciśnięcie przycisku przez kierowcę lub pasażera, będących uczestnikami lub świadkami zdarzeń zagrażających życiu lub zdrowiu.

W obu przypadkach automatycznie zostanie wykonane połączenie na numer alarmowy 112 obsługiwany w Centrach Powiadamiania Ratunkowego. Przesłane zostaną również dane dotyczące m.in. lokalizacji pojazdu, kierunku jazdy, liczby pasażerów z zapiętymi pasami – informuje Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Jeśli nie będzie możliwości nawiązania rozmowy z poszkodowanym ze względu na jego stan zdrowia, operator numeru alarmowego 112 przekaże wszystkie dane, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, do odpowiednich służb.

jK

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj