Zmiany w organizacji ruchu przy skrzyżowaniu ulic 10 Lutego, Podjazd i Dworcowej w Gdyni. Od niedzieli 13 maja kierowcy mogą już niemal w pełni korzystać z przebudowanego węzła.
Zbliża się koniec przebudowy ważnego węzła w Gdyni – skrzyżowania ulic 10 Lutego, Dworcowej i Podjazd. W tym miejscu pojawiła między innymi nowa nawierzchnia jezdni, oznakowania i nowa sygnalizacja świetlna oraz część chodników. Ekipa budowlana zakończyła już kolejny etap prac, przez co kierowcy od 13 maja skorzystają ze zmienionej organizacji ruchu i będą mogli korzystać z części drogowej inwestycji.
– W niedzielę planujemy zmianę organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania – informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta. – Będziemy już jeździć praktycznie „po nowemu” w rejonie całego węzła, będą jeszcze toczyć się między innymi prace przy murze oporowym – dodaje.
RUCH DWUKIERUNKOWY
Już od godziny 6:00, na ulicy Dworcowej przywrócono ruch dwukierunkowy – to dobra wiadomość i ułatwienie szczególnie dla kierowców poruszających się od strony 10 Lutego, tak samo jako uruchomienie sygnalizacji świetlnej na całym skrzyżowaniu oraz na łącznicach zjazdowych z ulicy Morskiej i ulicy Śląskiej. Dzięki temu przejazd w tym miejscu powinien być bezpieczniejszy.
POJEDYNCZE ZAMKNIĘCIA
Trzeba jeszcze spodziewać się zamknięć pojedynczych pasów ruchu na ulicy Dworcowej oraz na ulicy 10 Lutego, aż do czasu zakończenia robót. Przed wykonawcą pozostaje jeszcze na przykład budowa kładki dla rowerów przebiegającej wzdłuż torów kolejowych, dzięki której będzie można przejechać z ulicy Dworcowej (od strony Dworca SKM) do Alei 17 Grudnia. Właśnie przy tej konstrukcji niezbędne są prace przy murze oporowym.
W ramach inwestycji w rejonie skrzyżowania ulic 10 Lutego, Podjazd i Dworcowej zostanie wykonana nie tylko przebudowa geometrii skrzyżowania i nowa nawierzchnia, ale przebudowy doczekała się także cała sieć uzbrojenia, która występuje w tym rejonie – sieć wodociągowa, gazowa, telefoniczna, trolejbusowa, kanalizacja deszczowa i sanitarna oraz kanalizacja techniczna.
jK