Na wyjazd weekendowy Polacy wybierają najchętniej Trójmiasto. Tak wynika z rankingu przeprowadzonego przez agencje marketingowe – ARC Rynek i Opinia oraz Synergia. Turyści najbardziej doceniają atrakcje dla dzieci, imprezy, ale również ofertę gastronomiczną. Jak się okazuje, pieniądze wydane na promocję miasta nie przekładają się na jego atrakcyjność wśród turystów. Choć w 2017 roku najwięcej wydała Warszawa (23,7 mln zł) i Katowice (20,2 mln zł), to jednak w rankingu wygrało Trójmiasto (15,5 mln zł). Warszawa jest dopiero czwarta, a Katowice uzyskały ósmy wynik.
Ranking najbardziej atrakcyjnych polskich miast (TOP 10), wg badań instytutu ARC Rynek i Opinia:
1. Trójmiasto
2. Kraków
3. Wrocław
4. Warszawa
5. Toruń
6. Poznań
7. Szczecin
8. Katowice
9. Bydgoszcz
10. Łódź
Dla odwiedzających polskie miasta ważne są zabytki, oferta dla dzieci oraz oferta imprez. Co czwarty badany przyznał, że wycieczki do polskich miast organizuje właśnie po to, by ciekawie spędzić czas z dziećmi. Najmniej zwraca przy tym uwagę na kuchnię regionalną (6 proc.) czy ofertę muzealną (8 proc.).
– Miejska turystyka weekendowa w Polsce się rozwija – uważa dr Adam Czarnecki, Wiceprezes Zarządu z ARC Rynek i Opinia. – Polacy stają się bardziej mobilni i chętniej, niż jeszcze kilkanaście lat temu, ruszają w Polskę, w tym do polskich miast, które z kolei mogą im zaproponować coraz szerszą ofertę w zakresie atrakcji, gastronomii czy zaplecza hotelowego – dodaje.
Z badania wynika też, że Polacy podróżują chętnie – niemal co trzeci badany odwiedza turystycznie polskie miasta raz na pół roku – i są ciekawi świata – główną przyczyną, dla których wybierają się w drogę jest odkrycie czegoś nowego.
oprac. pOr