Wraca temat Zielonego Bulwaru w Gdańsku. To fragment Drogi Zielonej od ulicy Hallera do Ergo Areny i jeden z trzech odcinków trasy, która ma połączyć tunel pod Martwą Wisłą z Obwodnicą Trójmiasta. Koncepcja dla tego fragmentu ma zmienić się tak, by służyć pieszym i rowerzystom. Najpierw jednak radni muszą przyjąć uchwałę, która pozwoli na wprowadzenie zmian w miejscowym planie zagospodarowania. Głosowanie w tej sprawie zaplanowano na wrześniowej sesji rady miasta.
Przychylnie o planowanych zmianach mówią sami mieszkańcy. Radni dzielnicy przyznają, że nowa trasa uspokoi ruch i uporządkuje komunikację w tym miejscu.
Zielony Bulwar, prowadzący od tunelu pod Martwą Wisłą, pomiędzy osiedlami na Zaspie, Przymorzu, Żabiance a Pasem Nadmorskim, drogą pod torami SKM, aż do skrzyżowania z Aleją Grunwaldzką, będzie miał charakter alei. Odcinek od al. Jana Pawła II do Ergo Areny będzie miał jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu – do tego szerokie chodniki, trasę rowerową i szpalery drzew.
Fot. materiały prasowe
Realizacja Zielonego Bulwaru potrwa 5-6 lat, ale wcześniej dwa lata zajmie wypracowanie planów i uzgodnień. Najpierw jednak gdańscy radni muszą przyjąć uchwałę, która pozwoli na wprowadzenie zmian w miejscowym planie zagospodarowania.
POSŁUCHAJ MATERIAŁU ALEKSANDRY NIETOPIEL:
Aleksandra Nietopiel/mk