Szerokie chodniki, trasa rowerowa i szpalery drzew. Tak będzie wyglądać Zielony Bulwar w Gdańsku [WIZUALIZACJE]

Plansza Przebieg

Wraca temat Zielonego Bulwaru w Gdańsku. To fragment Drogi Zielonej od ulicy Hallera do Ergo Areny i jeden z trzech odcinków trasy, która ma połączyć tunel pod Martwą Wisłą z Obwodnicą Trójmiasta. Koncepcja dla tego fragmentu ma zmienić się tak, by służyć pieszym i rowerzystom. Najpierw jednak radni muszą przyjąć uchwałę, która pozwoli na wprowadzenie zmian w miejscowym planie zagospodarowania. Głosowanie w tej sprawie zaplanowano na wrześniowej sesji rady miasta.

W sprawie Zielonego Bulwaru w 2016 roku odbyło się kilkanaście konsultacji, a mieszkańcy wnieśli wówczas sporo uwag do planu. – To, co najważniejsze na teraz, to zmiana kategorii tranzytowej drogi na drogę miejską. Ma to odciążyć ruch w dzielnicach dolnego tarasu, usprawnić komunikację i nie ściągać ruchu samochodowego nad morze. Tą drogą poprowadzony będzie także tramwaj od Al. Hallera przez Obrońców Wybrzeża – mówi wiceprezydent Gdańska Piotr Kowalczuk.
 
Fot. materiały prasowe
 
przebieg Zielonego Bulwaru
Fot. materiały prasowe
 
– Na chwilę obecną w planie miejscowym cały czas jest utrzymany charakter drogi jako główna przyspieszona. Studium się zmieniło i tam też po raz pierwszy pojawił się standard ulicy miejskiej. Dlatego trzeba wprowadzić takie zapisy, aby móc zabezpieczyć realizację Zielonego Bulwaru – dodaje Edyta Damszel Turek, dyrektor Biura Rozbudowy Gdańska.
 
 wizualizacja1
Fot. materiały prasowe
 
 wizualizacja2
Fot. materiały prasowe
 
 wizualizacja3
Fot. materiały prasowe
WSZYSCY SĄ ZA
 

Przychylnie o planowanych zmianach mówią sami mieszkańcy. Radni dzielnicy przyznają, że nowa trasa uspokoi ruch i uporządkuje komunikację w tym miejscu.

Zielony Bulwar, prowadzący od tunelu pod Martwą Wisłą, pomiędzy osiedlami na Zaspie, Przymorzu, Żabiance a Pasem Nadmorskim, drogą pod torami SKM, aż do skrzyżowania z Aleją Grunwaldzką, będzie miał charakter alei. Odcinek od al. Jana Pawła II do Ergo Areny będzie miał jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu – do tego szerokie chodniki, trasę rowerową i szpalery drzew.

 

Plansza Zielony Bulwar

Fot. materiały prasowe

Realizacja Zielonego Bulwaru potrwa 5-6 lat, ale wcześniej dwa lata zajmie wypracowanie planów i uzgodnień. Najpierw jednak gdańscy radni muszą przyjąć uchwałę, która pozwoli na wprowadzenie zmian w miejscowym planie zagospodarowania.

POSŁUCHAJ MATERIAŁU ALEKSANDRY NIETOPIEL:

Aleksandra Nietopiel/mk

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj