Do 2021 roku mają zapewnić w mieście 1200 miejsc parkingowych. Gdańsk podpisał w czwartek umowę na budowę i 40-letnią eksploatację czterech parkingów kubaturowych. Jeden naziemny powstanie przy Długich Ogrodach. Podziemne pojawią się przy Podwalu Przedmiejskim, Podwalu Staromiejskim i Targu Węglowym.
Jak mówi wiceprezydent Piotr Grzelak, dzięki nim radykalnie zwiększy się obszar terenów przyjaznych pieszym na Głównym Mieście.
– Targ Węglowy będzie uwolniony od samochodów. Będzie placem miejskim, na który ogłosimy konkurs architektoniczny. Wzdłuż Długich Ogrodów powstanie bulwar ze szpalerem drzew i uporządkowanym parkowaniem – deklaruje wiceprezydent.
Parking na Podwalu Staromiejskim przejmie natomiast auta z ulic Szerokiej, Świętojańskiej i Grobla na Głównym Mieście – te zaś staną się przestrzeniami współdzielonymi.
PRAWIE 170 MILIONÓW ZŁOTYCH
Inwestycję wartą 166 mln zł zrealizuje w ciągu 3 lat firma Immo Park. Miasto dołoży do inwestycji 41 milionów złotych, przekaże też własne grunty. Jak przyznaje reprezentujący wykonawcę Marcin Podlecki, zadanie nie jest łatwe, ale wykonalne.
– To typowe zadanie w centrum miasta. Podobny projekt zrealizowaliśmy w 2010 r. w sercu Wrocławia – mówi Marcin Podlecki.
SUKCESYWNA LIKWIDACJA
Na terenie Śródmieścia jest dziś 1900 miejsc w Strefie Płatnego Parkowania. Będą sukcesywnie likwidowane na rzecz parkingów wielopoziomowych.
Jak zapewnia przedstawiciel firmy Immo Park należącej do spółki Mota-Engil – cena parkowania będzie zbliżona do tej w płatnej strefie.
Sebastian Kwiatkowski/mkul