Budowa Trasy Kaszubskiej będzie najważniejszą inwestycją drogową na Pomorzu w 2019 roku. Ponad 40 kilometrowa trasa z Gdyni Kacka, przez Chwaszczyno, Szemud i Luzino do Bożegopola Wielkiego jest projektowana od wiosny.
Jak mówi Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w drugiej połowie roku ruszą już prace w terenie, przede wszystkim w rejonie Gdyni i Chwaszczyna.
– Należy liczyć się ze zwężeniami dróg. Sytuacja będzie trudniejsza niż przy budowie Węzła Karczemki w Gdańsku – mówi rzecznik GDDKiA.
Pozostałe fragmenty S6 będą budowane poza siecią istniejących dróg. Inwestycja powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku. Do wiosny potrwają też roboty wykończeniowe na budowie ekspresowej siódemki do Elbląga. Trasa jest otwarta od 2 miesięcy.
JAK Z „BERLINKĄ”?
Rok 2019 upłynie także pod znakiem remontu „Berlinki” między Czarlinem i Knybawą. Brukowany odcinek zastąpi nowa jezdnia z rondami i bezpiecznymi skrętami.
Jak deklarują drogowcy w 2019 roku lepiej chronieni mają być piesi. Przy najbardziej niebezpiecznych przejściach powstaną 4 sygnalizacje świetlne. Wśród nich jest „Gościcińska Górka” na krajowej 6 za Wejherowem, gdzie jesienią doszło do tragicznego wypadku.
Między innymi na skrzyżowaniu DK 7 w Lniskach ma stanąć sygnalizacja świetlna. Fot. Radio Gdańsk/Sebastian Kwiatkowski
Zmiany będą też między innymi na drodze z Gdańska do Żukowa w Lniskach. Światła staną też na 21 przy moście przez Słupię w Ustce oraz na 91 przy ulicy Szkolnej w Łęgowie. Od połowy grudnia światła zaczęły działać na krajowej 20 w Tuchomiu, przy skrzyżowaniu z ulicą Długą.
Sebastian Kwiatkowski/mkul