Jak wynika z raportu doradczej firmy KPMG „Barometr firm rodzinnych” – większość przedsiębiorstw stawia w tym roku na zatrudnianie talentów oraz na inwestycje w innowacje i w nowoczesne technologie.
80 procent rodzinnych firm zadeklarowało inwestycje w podstawową działalność firmy, 78 procent w nowe talenty i szkolenia – dla porównania w ubiegłym roku chciało to robić tylko 17 procent firm. Dziś 76 procent chce inwestować w innowacje i nowoczesne technologie. To ogromny skok w stosunku do ubiegłego roku, gdy o innowacyjności myślało tylko 21 procent polskich firm rodzinnych.
RODZINA CZY SPECJALIŚCI?
Na tle Europy nasze firmy znacznie częściej deklarują, że rozważają przekazanie przedsiębiorstwa kolejnemu pokoleniu w rodzinie. Często jednak mierzą się z dylematem, kto powinien zająć dane stanowisko – członek rodziny czy specjalista i bardzo powoli, choć coraz częściej, trafia ono do wysokiej klasy fachowca spoza rodziny. Prawie 60 procent firm uważa, że ich sytuacja ekonomiczna w ciągu najbliższego roku będzie dobra lub bardzo dobra. Jednak największym wyzwaniem nadal są dla nich rosnące koszty pracy, na co wskazała ponad połowa ankietowanych.
iw/mat. KPMG