Sylwester i święta Bożego Narodzenia w Sopocie hitem turystycznym. Jak mówi Anna Golec-Mastroianni, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej w okresie świąteczno-noworocznym hotele notowały nawet 100-procentowe obłożenie. – Z informacji, które otrzymaliśmy od branży w Sopocie, wynika, że obłożenie w okresie świąteczno-noworocznym w wielu przypadkach dochodziło do 100 proc. Bardzo dobrze sprzedał się tegoroczny sylwester, to był hit. W tym roku odczuwalne było zwiększenie liczby gości ze Wschodu. Goście z Kaliningradu przedłużali swoje pobyty do okresu prawosławnych świąt Bożego Narodzenia, czyli do 7 stycznia – mówi Anna Golec-Mastroianni, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.
SZWEDZI, NORWEDZY, NIEMCY
Nadal 70 proc. odwiedzających Sopot to turyści z Polski, wśród gości obcojęzycznych dominują Szwedzi i Norwegowie oraz Niemcy. Jak mówi Kamil Czajkowski, dyrektor Hotelu Sopot, zimą w kurorcie pojawia się coraz więcej rodzin z dziećmi:
– Okres świąt był bardzo udany. Mieliśmy 85 proc. obłożenie, bliżej sylwestra już 100-proc. Na przestrzeni 10 lat widać tendencję zwyżkową w czasie zimy, a szczególne w okresie świąteczno-noworocznym, coraz więcej jest też rodzin z dziećmi. Żeby przyciągnąć gości zimą, musimy oczywiście odpowiednio dostosować swoją ofertę. W tym roku staraliśmy się zagrać gastronomią i przygotować bogatą ofertę bufetów. Pomyśleliśmy o lokalnych świętach z różnych regionów Polski. Mieliśmy dzień kaszubski, góralski, wielkopolski. Zadbaliśmy także o naszych najmłodszych gości, którzy bawili się z animatorami np. piekąc i malując pierniki.
DOBRA PASSA OD LISTOPADA
Dobra passa branży turystycznej trwa już od listopada, gdy ruch turystyczny ożywiły długie weekendy związane z dniem Wszystkich Świętych i Narodowym Świętem Niepodległości.
Hotelarze i restauratorzy liczą także na wzmożony ruch w czasie ferii zimowych. Sopocka Organizacja turystyczna, przy wsparciu miasta, przygotowała kampanię reklamową, w których podkreśla się uzdrowiskowy charakter miasta. Gościom z południa Polski zachwala się Trójmiasto jako wolne od smogu. To, w połączeniu z cenami niższymi niejednokrotnie o połowę oraz ofertą wiązaną, gdzie gościom zapewnia się dodatkowe atrakcje, w kooperacji z lodowiskami, aquaparkiem czy parkiem trampolin, ma sprawić, że kurort będzie dobrze zarabiał na turystyce także poza sezonem.
Piotr Puchalski
Napisz do autora: p.puchalski@radiogdansk.pl