W poniedziałek na trasę wyjechały cztery Solarisy Trollino o 18-metrowej długości. Przez tydzień trolejbusy będą kursować na różnych liniach. Później wykorzystywane będą już tylko na trzech – 27 w dni powszednie oraz 24 i 25 w weekendy.
– Od lat prowadzimy badania preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców – mówi prof. Olgierd Wyszomirski, zastępca dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
PRZEWAGA AUTOBUSÓW
– Z tych badań wynikało, że trolejbusy były gorzej postrzegane niż autobusy, przede wszystkim jeśli chodzi o wygodę podróży. Doszliśmy do wniosku, że przewaga autobusów wynika przede wszystkim z faktu, że wśród taboru są pojazdy przegubowe, zapewniające zdecydowanie lepszy komfort. Na tej podstawie podjęliśmy decyzję, że czas rozpocząć wprowadzanie do naszej sieci także trolejbusów przegubowych – dodaje Wyszomirski.
DUŻE OPÓŹNIENIE
Dostawa nowych trolejbusów do Gdyni jest mocno opóźniona. Do końca roku Solaris miał dostarczyć 20 pojazdów, a do końca marca kolejnych 10. Tymczasem do Gdyni trafiły 4 trolejbusy przegubowe i 10 standardowej długości. Na firmę Solaris miasto nałożyło już około 1 miliona złotych kary za opóźnienia.
Za 16 trolejbusów przegubowych i 14 „krótkich” Gdynia zapłaci 95 milionów złotych.
Marcin Lange/mkul