Kolejne problemy z Mevo. Tym razem nie można dokonać żadnych płatności. „Przeciążony system”

Operator roweru metropolitalnego wstrzymał dokonywanie płatności w systemie. Jak podkreśla, czasowe ograniczenie przyrostu liczby użytkowników i kolejnych wypożyczeń, „które skutkują niemożliwością zapewnienia oczekiwanej jakości usługi”, jest konieczne. To kolejne problemy systemu po tym, jak w ostatnią niedzielę nie można było wypożyczyć żadnego roweru (więcej >>> TUTAJ). Operator niedogodności tłumaczy „ogromną popularnością” Mevo. Przypomnijmy, że system ruszył ponad tydzień temu – 26 marca.

W piątek po południu wstrzymana została możliwość zasilenia konta Mevo nowymi środkami. Dotyczy to wszystkich użytkowników. Wykupione abonamenty pozostaną aktywne i posiadający je użytkownicy nadal będą mogli wypożyczać rowery. Nie można jednak aktywować nowego konta ani zasilić już istniejącego.

PRZECIĄŻONY SYSTEM

Konieczność wstrzymania przyjmowania płatności wynika z dużego przeciążenia systemu. Od ostatniego poniedziałku każdego dnia odnotowuje on ponad 10 tysięcy wypożyczeń. W systemie Roweru Metropolitalnego Mevo zarejestrowanych jest już ponad 60 tysięcy osób.

PROBLEMY „ZEWNĘTRZNE”

Operator informuje też o innych problemach, takich jak wandalizm i niewłaściwe ich użytkowanie. Operator notuje np. dużo przypadków wyłamywania nóżek, co często jest skutkiem siadania na rowerze przed ich złożeniem. Rośnie również liczba przebitych opon. Przy obsłudze systemu po stronie operatora pracuje ponad 100 osób i planowane jest zatrudnienie kolejnych pracowników, którzy będą mogli się tym zająć.

– Firma dokłada wszelkich starań, by jak najszybciej uporać się ze wszystkimi problemami. To jednak wymaga czasu. Jest nam przykro z powodu niedogodności, z którymi dla użytkowników wiąże się wstrzymanie dokonywania płatności – mówi Marek Pogorzelski z Nextbike Polska.

 

oprac. mili

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj