Modernizacja linii 207 z problemami. Część prac przerwano, wykonawca czeka na pieniądze

Problemów z modernizacją linii kolejowej nr 207 ciąg dalszy. Jeden z wykonawców wstrzymał prace. Powodem są nieuregulowane płatności.

Modernizację linii nr 207 między Malborkiem a Gardeją prowadzi konsorcjum spółek NDI i PPM-T. Pierwsza z firm wstrzymała prace z powodu nieuznanych dotąd przez zamawiającego prac dodatkowych. NDI wciąż czeka na zatwierdzenie prac przez PKP Polskie Linie Kolejowe oczekując 12 milionów złotych. Kolejarze wyceniają tymczasem prace dodatkowe na 7,5 miliona. Spółka NDI nie określa terminu, w którym będzie mogła wrócić na plac budowy.

– Od ponad roku usiłujemy uzyskać decyzję w zakresie uznania i rozliczenia robót dodatkowych. Pomimo upływu tak długiego czasu, aneks nie został zawarty. Problemy, z którymi borykamy się przy realizacji tego kontraktu, są dla nas trudne do zrozumienia i w takiej skali nie występowały w żadnym z realizowanych przez nas kontraktów kolejowych – przekazuje Jacek Świderski, koordynator ds. promocji w NDI.

– Prace są kontynuowane przez PPM-T. Spółka pracuje między innymi na wiadukcie kolejowym nad linią nr 9 oraz w sąsiedztwie stacji Kwidzyn – informuje zespół prasowy PKP PLK deklarując jednocześnie, że spółka nie ma zaległości wobec konsorcjum NDI i PPM-T. – Wykonawca dopiero 13 maja uzupełnił dokumenty umożliwiając przyjęcie i zatwierdzenie robót dodatkowych. To pierwszy krok do ich rozliczenia – czytamy w komunikacie spółki.

PIENIĄDZE DLA PODWYKONAWCÓW

Na pieniądze czekają też podwykonawcy NDI. Jak informuje Rynek Kolejowy, kilkadziesiąt firm walczy o zapłatę zaległych faktur sięgających 2017 roku. Podwykonawcy grożą protestem, w ramach którego mają blokować drogę krajową nr 55.

– Z naszej inicjatywy w czwartek zorganizowano spotkanie w związku z sygnałami od podwykonawców lidera konsorcjum, spółki NDI. Wyjaśniono sposób realizacji zaległych płatności. Pierwsze wypłaty dla podwykonawców, w ramach solidarnej odpowiedzialności, zostały zrealizowane w poniedziałek. Kwota około 2 milionów złotych trafiła do czterech firm. Weryfikowane są kolejne roszczenia – poinformował Radio Gdańsk Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK.

NIE WIADOMO, KIEDY WRÓCĄ POCIĄGI

Modernizacja linii 207 z Malborka do Gardei trwa od 2017 roku. Oprócz przebudowy 70 kilometrów torów do prędkości 120 km/h, inwestycja zakłada m.in. przebudowę 9 stacji i przystanków, modernizację przejazdów kolejowo-drogowych oraz budowę nowej nastawni i lokalnego centrum sterowania. Wymieniono już tory i podkłady na niemal całym odcinku między Malborkiem a Kwidzynem. Gotowe są też konstrukcje peronów w Kwidzynie, Brachlewie, Sztumskiej Wsi i Gościszewie. Inwestycja warta 212 milionów złotych miała być gotowa jesienią tego roku. PKP PLK nie określa jednak możliwego terminu przywrócenia ruchu pociągów na trasie z Malborka do Kwidzyna i Grudziądza.

Wojciech Stobba

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj