Drogowcy rozmawiają z branżą budowlaną na temat budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiasta. W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odbyło się spotkanie poświęcone planom budowy trasy z Chwaszczyna przez Żukowo do Straszyna.
Jak informują drogowcy, w dyskusji uczestniczyło 80 osób. Ponad 30-kilometrowa droga ma być budowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.
– Pracujemy już nad projektem umowy, tabelą podziału ryzyk i założeniami struktury finansowania dla Europejskiego Urzędu Statystycznego. Prowadzimy badanie rynku finansowego, a do Europejskiego Banku Inwestycyjnego trafiły dokumenty potrzebne do oceny projektu realizacji trasy. W styczniu przyszłego roku do Gdańska zawita misja EBI – mówią drogowcy.
CZEKAJĄ NA OPINIĘ EUROSTATU
Dialog konkurencyjny ma rozpocząć się po uzyskaniu pozytywnej opinii Eurostatu. – Będzie prowadzony z minimum trzema podmiotami – zastrzega Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak mówią drogowcy, walutą projektu partnerstwa publiczno-prywatnego będzie polski złoty, a ryzyko inflacji w całości będzie leżało po stronie publicznej. Skarb państwa nie będzie natomiast gwarantował za zobowiązania partnera prywatnego wobec instytucji finansujących.
BUDOWA POTRWA 4 LATA
Od momentu podpisania umowy projektowanie i budowa drogi potrwają cztery lata. Prywatny inwestor w ramach opłaty za dostępność będzie przez 26 kolejnych lat utrzymywał trasę. Do realizacji w formule PPP przewidziane są cztery odcinki dróg. Oprócz obwodnicy metropolitalnej , o także droga Koszalin – Bożepole Wielkie, bez Obwodnicy Słupska oraz zachodnie drogowe obejście Szczecina. Czwarty projekt to trasa S10 Bydgoszcz – Toruń.
Sebastian Kwiatkowski/mkul