PKP PLK unieważniły przetarg na budowę części bajpasa kartuskiego linii, która na czas remontu trasy Gdynia – Kościerzyna miała być objazdem dla pociągów do Kartuz. Najtańsza z ofert była o 61 milionów droższa od zakładanego budżetu. Na początku grudnia kolejarze otworzyli przetargowe koperty z ofertami trzech firm chętnych do wykonania zadania. Najtańsza z ofert, opiewająca na 277 milionów, była droższa od zakładanego przez koleje budżetu na tę inwestycję o 61 mln złotych. I to właśnie cena zaważyła na unieważnieniu postępowania przetargowego. – Ceny wszystkich ofert przekraczają kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania – poinformowano w zawiadomieniu o unieważnieniu przetargu.
Wartość dwóch pozostałych ofert wyniosła odpowiednio 370 i 413 milionów złotych. Zakładany budżet PKP PLK na budowę części bajpasa kartuskiego to około 216 milionów złotych.
ZADANIE – OMINĄĆ REMONTY
Linia przez Starą Piłę była dotąd wykorzystywana w ruchu towarowym. Po przebudowie mają kursować nią pociągi pasażerskie do Kartuz, by ominąć remontowany odcinek linii Bydgoszcz – Trójmiasto. W ramach bajpasa kartuskiego powstanie także półtorakilometrowy odcinek nowego torowiska w rejonie Kiełpinka. Za tę inwestycję odpowiada Pomorska Kolej Metropolitalna z miastem Gdańsk.
Kolejarze chcieliby, by droga objazdowa była gotowa do 2022 roku.