100 tysięcy złotych na realizację pomysłów. Wyłoniono laureatów tegorocznej edycji konkursu „Gdyński Biznesplan”

Turystyka, handel i usługi to branże, w których gdynianie widzą największą szansę na odniesienie sukcesu w biznesie. Mniejsze niż w poprzednich latach jest natomiast zainteresowanie branżą ICT. Do tegorocznej edycji konkursu „Gdyński Biznesplan” zgłosiło się ponad 400 początkujących przedsiębiorców. To prawie dwa razy więcej niż przed rokiem, a wpływ na to miał powrót do kategorii open. W latach 2018 i 2019 w konkursie startować mogli jedynie studenci.

– Tegoroczne zainteresowanie konkursem tylko potwierdziło, że otwarcie konkursu na wszystkich było właściwą decyzją – mówi Beata Grzegorska z Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. – Przy okazji też zauważalna jest zmiana preferencji. Najbardziej popularne okazały się turystyka i rekreacja, design i projektowanie, a także edukacja oraz gastronomia. Nie brakuje też propozycji z branży reklamowej czy medycznej. Widać natomiast spadek zainteresowania branżą ITC – dodaje Beata Grzegorska.

BIZNESPLANY

Teraz uczestnicy konkursu mają czas do końca marca na przygotowanie profesjonalnych biznesplanów. Na specjalnych szkoleniach pomogą im w tym specjaliści. Laureatów poznamy podczas gali finałowej, którą zaplanowano na początku czerwca. Zwycięzca otrzyma 30 tys. złotych oraz pakiet nagród ułatwiających start w biznesie.


Marcin Kamiński/pb

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj