Na portalu pacjent.gov.pl udostępniliśmy czatbota odpowiadającego na pytania dotyczące koronowirusa – poinformował w niedzielę na Twitterze, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia, Adam Niedzielski.
Na portalu pacjent.gov.pl zamieszczane są informacje o koronawirusie, m.in. gdzie szukać pomocy, jeśli podejrzewa się u siebie zakażenie i jakie środki ostrożności zachować, by zmniejszyć ryzyko zarażenia.
CZATBOT
Uruchomiono też czatbota, czyli program do konwersacji na bazie sztucznej inteligencji, który odpowiada na najczęściej zadawane pytania.
– Wystarczy kliknąć na pomarańczowe, pulsujące kółko z symbolem rozmowy tekstowej, aby rozpocząć rozmowę. Wersję głosową bota testujemy na infolinii Telefonicznej Informacji Pacjenta – napisał prezes NFZ.
Infolinia obsługiwana przez konsultantów działa przez całą dobę pod numerem telefonu 800 190 590.
PAP/ako