Mimo spodziewanych cięć w budżetach gmin spowodowanych trwającą epidemią koronawirusa, 14 samorządów Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot zdecydowało się na kontynuację prac przy projekcie Mevo. Przyłączeniem zainteresowane są również Wejherowo, Kosakowo, Kolbudy i Gmina Wiejska Pruszcz Gdański.
Rozpoczęty dialog konkurencyjny będzie przebiegać w formule wideokonferencji, a samo postępowanie podzielono na dwie części. W pierwszym etapie wykonawcy muszą złożyć wniosek o dopuszczeniu do udziału w postępowaniu. Do rozmów mogą zgłosić się firmy, które wykażą m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat nie mniejszy niż 3 miliony złotych.
LICZY SIĘ DOŚWIADCZENIE I POSIADANY SYSTEM
Do dalszych rozmów zostanie zakwalifikowanych od trzech do pięciu firm. Co będzie punktowane? Każdy rok doświadczenia, posiadanie systemów z rowerami elektrycznymi i systemu bezstacyjnego z przynajmniej 200 pojazdami z GPS.
DRUGI ETAP DIALOGU W MAJU
Kolejny etap, czyli rozmowy z wybranymi firmami, mogą rozpocząć się w połowie maja. Ta część również dopuszcza możliwość dialogu na odległość w formie wideokonferencji. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje najlepsze rozwiązania dla użytkowników Mevo i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Następnie potencjalni operatorzy złożą swoje oferty.
WIĘCEJ ROWERÓW
Nowy system ma składać się z minimum 4 tysięcy rowerów, z czego co najmniej 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, którymi OMGGS już dysponuje. Umowa ma zostać podpisana na cztery lata.
FIASKO PIERWSZEGO SYSTEMU
System roweru metropolitalnego Mevo został zawieszony w październiku ubiegłego roku. Przez ciągłe opóźnienia w dostawie nowej partii rowerów i problemów z dostępnością jednośladów OMGGS wypowiedział umowę operatorowi, firmie NB Tricity. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto dialog techniczny. Do rozmów zaproszono sześć firm.
oprac. ON/am/mrud