Rozporządzenie ministra edukacji: od 1 września w szkołach nauka o zdrowiu, klimacie i ekonomii

Od 1 września na lekcjach wychowawczych będą omawiane kwestie dotyczące zdrowia, klimatu, ochrony środowiska, ekonomii i prawa – przewiduje projekt rozporządzenia ministra edukacji, który trafił do konsultacji społecznych i uzgodnień międzyresortowych.

Projekt zmieniający rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół został zamieszczony na stronach Rządowego Centrum Legislacji. Zapisano w nim, że podczas zajęć z wychowawcą w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych mają być realizowane treści i zagadnienia poruszające istotne problemy społeczne: zdrowotne, prawne, finansowe, klimatyczne i ochrony środowiska.

„WYZWANIA CYWILIZACYJNE”

W uzasadnieniu projektu podano, że jest to odpowiedź na postulaty i wnioski wielu środowisk i podmiotów, m.in. ministra zdrowia.

– Ze względu na wyzwania cywilizacyjne dzisiejszego świata i zagrożenia z tym związane, zasadne jest zwrócenie szczególnej uwagi m.in. na zagadnienia, które kształtują postawy prozdrowotne uczniów oraz ugruntowują wiedzę na temat ochrony klimatu, podkreślają korzyści ze znajomości prawa w codziennym życiu czy gospodarowania posiadanymi środkami finansowymi, w tym oszczędzania – podkreślono.

Jednocześnie wskazano, że realizacja tych treści może odbywać się z udziałem zaproszonych specjalistów w danej dziedzinie, wolontariuszy, przedstawicieli stowarzyszeń i innych organizacji, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innowacyjnej szkoły.

30 DNI NA ZGŁOSZENIE UWAG

Partnerzy społeczni mają 30 dni na zgłoszenie uwag do projektu. Rozporządzenie wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

PAP/oprac. tgr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj