Rzecznik Poczty Polskiej: „Jesteśmy w stanie obsłużyć wybory korespondencyjne i umożliwić wszystkim wzięcie w nich udziału”

Poczta Polska jest w stanie obsłużyć wybory korespondencyjne – poinformowała rzecznik Poczty Polskiej Justyna Siwek w rozmowie z Radiem Gdańsk. Każdego dnia Poczta Polska dostarcza miliony przesyłek, a rocznie ponad 1,6 mld przesyłek i paczek.

– Działania poczty opierają się na przestrzeganiu prawa i wypełnianiu zadań, które stawiają przed nami rząd, parlament i klienci. Jako narodowy operator pocztowy i największa spółka infrastrukturalna w kraju jesteśmy w stanie obsłużyć wybory korespondencyjne i umożliwić wszystkim zainteresowanym wzięcie w nich udziału – powiedziała rzecznik. 
 
OGROMNE DOŚWIADCZENIE

Zdaniem Justyny Siwek w tym zadaniu Poczcie Polskiej pomoże doświadczenie pracowników.

 

– Mamy ogromne doświadczenie. Każdego dnia nasi pracownicy dostarczają miliony przesyłek, a rocznie obsługujemy ponad 1,6 mld listów i paczek – przekonuje rzecznik. – We współpracy z Ministerstwem Aktywów Państwowych wypracowywane są szczegółowe rozwiązania w zakresie możliwości obsługi procesu wyborczego przez Pocztę Polską – dodała.

 

BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM

 

W rozmowie z Radiem Gdańsk rzecznik wspomniała także o najważniejszym aspekcie nadchodzących wyborów, czyli bezpieczeństwie. 

 

– Z punktu widzenia największego pracodawcy w kraju, jakim jest Poczta Polska, dziś najważniejszym zadaniem jest zadbanie o bezpieczeństwo naszych pracowników. Także tych, którzy będą obsługiwali dostarczanie kart wyborczych. W związku z tym pracuje w poczcie specjalny zespół, który na bieżąco uaktualnia zapotrzebowanie na środki ochrony osobistej. Dotychczas pracownicy otrzymali ponad półtora miliona par rękawiczek, około 70 tys. litrów płynu do dezynfekcji rąk i powierzchni, ponad 20 tys. sztuk małych płynów – podkreśliła.

Poczta Polska zaopatrzyła też pracowników w 12 tys. przyłbic oraz w 600 tys. maseczek.

 

oprac. ako

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj