Uwaga na oszustów podających się za pracowników infolinii bankowej. Próbują przez telefon uzyskać nasze dane osobowe, lub dostęp do bankowości elektronicznej.
Aby nie dać się oszukać musimy przestrzegać prostej i podstawowej zasady – nigdy przez telefon nie podawać loginu i hasła do konta bankowego czy aplikacji. Jeśli to zrobimy, dajemy złodziejom nieograniczony dostęp, mogą więc łatwo ukraść pieniądze.
Nie warto też klikać w linki wysłane do nas w mailach. One przekierowują nas do stron, które wyłudzają nasze dane osobowe. Warto też pamiętać, że aplikacje bankowe nie proszą o podanie całego numeru pesel, tylko wybranych dwóch, trzech cyfr.
CHROŃMY DOKUMENTY
Jak mówi komisarz Michał Sienkiewicz z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku, warto też zwracać uwagę na SMS-y.
– Nie przesyłajmy też przez internet skanów naszych dokumentów. To także daje złodziejom możliwość na przykład na zaciągnięcie pożyczki na nasze dane osobowe – ostrzega komisarz.
Każdą próbę oszustwa warto od razu zgłosić na policję.
Grzegorz Armatowski/pb