W Urzędzie Miasta Gdyni powstanie poczekalnia dla petentów. Na jej potrzeby zaadoptowany zostanie hol przed Salą Obsługi Mieszkańców.
Niemal od początku pandemii magistrat pozostaje zamknięty dla mieszkańców. Sprawy urzędowe załatwić można jedynie po wcześniejszym zarezerwowaniu terminu. W efekcie codziennie przed drzwiami formuje się kilkunasto-, czy nawet kilkudziesięcioosobowa kolejka.
– Jest coraz chłodniej, więc nie chcąc narażać mieszkańców na dodatkowe utrudnienia zdecydowaliśmy się przygotować poczekalnię w holu – mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni. – Na jej potrzeby likwidujemy kiosk oraz częściowo stanowisko informacyjne. Będzie tam ok. 20 miejsc w odpowiednich odległościach dla czekających. Przestrzeń gotowa będzie w poniedziałek – dodaje.
INNE UŁATWIENIA
W poczekalni powstanie też stanowisko Gdyńskiego Centrum Kontaktu, którego pracownik pomoże przy dopełnieniu formalności online. Od trzech tygodni na tyłach gdyńskiego magistratu funkcjonuje też dokumentomat, który umożliwia załatwienie kwestii związanych m.in. z rejestracją pojazdów, prawami jazdy, czy ewidencją ludności bez konieczności kontaktu z urzędnikiem.
Dziennie w gdyńskim ratuszu przyjmowanych jest około pół tysiąca petentów.
Marcin Lange/pb