Panująca epidemia pokrzyżowała wiele tegorocznych planów, w tym ten, dotyczący organizacji przedświątecznego jarmarku, który gdańszczanie na przestrzeni ostatnich lat bardzo polubili i tłumnie odwiedzali. Ze zrozumiałych względów w tym roku nad Targiem Węglowym nie rozniesie się zapach cynamonu, pieczonych ciasteczek czy grzanego wina, ale dobra informacja jest taka, że namiastkę tej atmosfery będzie można mimo wszystko przenieść do domu.
Pomóc ma w tym specjalnie stworzona z tej okazji strona www.bozonarodzeniowy.pl, na której stworzono „jarmark” w scenerii zimowego miasteczka. Została ona oficjalnie uruchomiona w piątek.
Stali bywalcy jarmarku na Targu Węglowym zapewne rozpoznają okolicznościowe nazwy uliczek: Łosia Lucka, św. Mikołaja, Bałwankowej czy Prezentowej. Przy nich rozmieszczono „domki” – stoiska wystawców i partnerów Międzynarodowych Targów Gdańskich. Klikając w każdy z nich, będzie można trafić bezpośrednio do sklepu wystawcy i załatwić w nim świąteczne sprawunki.
SZTUKA LUDOWA I PRACE TRÓJMIEJSKICH ARTYSTÓW
– Dekoracje, ceramikę, ręcznie robione czapki, unikatową biżuterię, wegańskie kosmetyki, eko-świece, oryginalne maskotki, sztukę ludową, a także prace trójmiejskich artystów. Po raz pierwszy będzie można kupić symbol naszego jarmarku, czyli drewniane figurki dziadków do orzechów. Do korzystania ze swoich usług zachęcać będą lokalni gastronomowie: voucher na romantyczną kolację, bon na świąteczny catering, świeżo palona kawa czy czekoladowe praliny, to także świetne pomysły na prezent. Nie zabraknie też miodów, orzechów w karmelu, pięknie zdobionych pierników i przypraw z całego świata, które dodadzą smaku świętom – wylicza Bartosz Tobieński, rzecznik Międzynarodowych Targów Gdańskich, które przygotowały świąteczną stronę internetową.
„WSPIERAMY MAŁYCH PRZEDSIĘBIORCÓW”
– Naszym wirtualnym jarmarkiem wspieramy w tym roku naszych małych przedsiębiorców, jarmarkowych handlowców, artystów i rzemieślników, którzy wyprodukowali piękne świąteczne produkty, przeznaczone na sprzedaż podczas tradycyjnego jarmarku. To dla nich stworzyliśmy tę specjalną stronę internetową. Projekt spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem. Wstępnie planowaliśmy przygotować 50 takich „domków”, a ostatecznie stanęło na 56 – mówi Dorota Solochewicz, manager projektu „Jarmark Bożonarodzeniowy” z Międzynarodowych Targów Gdańskich. – To strona dedykowana także ich odbiorcom. Na portalach społecznościowych widzimy szczególnie ich aktywność. Są osoby, które po prostu uwielbiają jarmark i nie wyobrażają sobie innego miejsca na przedświąteczne zakupy – dodaje.
Wystawcy, których ofertę będzie można znaleźć na www.bozonarodzeniowy.pl, od lat wystawiali swoje produkty na jarmarkowych gdańskich kramach.
– Mamy tylko dwóch nowych wystawców. Pozostałych mieszkańcy mogli spotkać w jarmarkowych budkach na Targu Węglowym, ale też na stoiskach umieszczonych w Zbrojowni – informuje Dorota Solochewicz. – Proszę pamiętać, że stworzona przez nas strona nie jest sklepem internetowym. To strona promująca naszych wystawców. Wielu z nich specjalnie stworzyło własne strony internetowe, by móc sprzedać swoje produkty. Część z nich wystawiała się bowiem dotąd głównie na jarmarkach czy innych imprezach targowych i nie prowadziła działalności w sieci – dodaje.
JEDZENIE OD LOKALNYCH GASTRONOMÓW
Poprzez stronę internetową będzie można także poznać ofertę lokalnych gastronomów. Ci będą promować swoje propozycje dań na wynos, które można będzie zamówić w każdej chwili, ale główną atrakcją jest menu, przygotowane na święta.
Strona www.bozonarodzeniowy.pl działać będzie do 31 grudnia.
oprac. mm