Na budowie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną scalany jest pierwszy z dwóch mostów. Konstrukcja będzie ważyła 500 ton, a jej montaż – jak zapewnia inwestor Urząd Morski w Gdyni – odbywa się z dokładnością co do milimetrów i z wyważeniem konstrukcji co do kilograma.
W rejonie Zatoki Gdańskiej trwa pogłębianie basenu morskiego portu osłonowego. Na falochronach wykonywane są narzuty kamienne i trwa betonowanie. X-bloki, czyli betonowe elementy, które będą zabezpieczać falochron przed falami, zostały już wbudowane na zewnętrznej części. W rejonie kanału żeglugowego zakończyło się również pogrążanie ścianki szczelnej. Intensywne prace przy budowie drogi wodnej, łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, trwają intensywnie na całym obszarze tej kluczowej dla gospodarki morskiej inwestycji.
(Fot. Materiały prasowe NDI/BESIX)
Jak zapowiada Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, wiosną 2021 roku ruch z drogi 501 zostanie przekierowany na most południowy. Jego części aktualnie łączone są na placu budowy.
Do półmetka zbliżają się także prace przy powstającej na Zalewie Wiślanym sztucznej wyspie. Trwa pogrążanie ścianek szczelnych. Intensywnie pracują również nurkowie montujący zabezpieczenia ochronne inwestycji.
(Fot. Materiały prasowe NDI/BESIX)
Najbliższe tygodnie na Mierzei Wiślanej będą bardzo pracowite. Do końca 2020 roku pogrążone zostaną ścianki w obrębie całego kanału żeglugowego, a na początku 2021 roku rozpoczną się prace pogłębiarskie. Kanał i cały tor wodny będą miały 5 metrów głębokości.
Witold Chrzanowski/mw