Kończy się gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Od kwietnia koszty utrzymania i napraw będą znacznie większe

Kończy się pięcioletnia gwarancja na konstrukcję tunelu pod Martwą Wisłą oraz wszystkie wykorzystywane w nim urządzenia. W związku z tym od końca kwietnia miasto zacznie ponosić większe koszty utrzymania i napraw drogi. Obecnie trwa przetarg na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy i usuwał awarie.

Tunel pod Martwą Wisłą został otwarty pięć lat temu. Swoje urodziny będzie obchodził dokładnie 24 kwietnia. W tym dniu wygaśnie pięcioletnia gwarancja na utrzymanie i całą konstrukcję tunelu.

– Do tej pory okresowe przeglądy i naprawy urządzeń wykonywał generalny wykonawca, czyli firma OHL. Po zakończeniu gwarancji te czynności i związane z nimi koszty będą po stronie zarządzającego obiektem, a więc Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni – przyznaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDIZ.

– Organizacyjnie utrzymujemy taki model, jaki mieliśmy do tej pory. Jesteśmy w trakcie przetargu publicznego na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy, usuwał awarie oraz dbał o to, by usterek w tunelu było jak najmniej. Wszystkie nasze działania wykonywane są w trosce o bezpieczeństwo użytkowników tunelu – dodaje.

PRZETARG

Termin składania ofert przetargowych na „Utrzymanie w sprawności technicznej urządzeń w tunelu pod Martwą Wisłą” to 9 marca.

Poszukiwany jest wykonawca, dysponujący wykwalifikowanymi pracownikami, którzy posiadają uprawnienia budowlane do kierowania, uprawnienia do utrzymywania poszczególnych elementów wyposażenia, certyfikaty oraz specjalistyczny sprzęt. – Będzie odpowiedzialny za utrzymanie urządzeń elektrycznych, automatyki, wentylacyjnych, hydrantowych oraz odwodnieniowych, wchodzących w skład wyposażenia technicznego tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku – tłumaczyła rzecznik.

Koszt przedłużonej na początku października 2020 r. polisy ubezpieczeniowej wyniósł 574 tys. zł. – Koszt ubezpieczenia powinien pozostać na podobnym poziomie jak poprzednio, ponieważ składka jest ściśle związana z wypłatą odszkodowań w innych tunelach na całym świecie – dodała Magdalena Kiljan.

 
Tunel pod Martwą Wisłą oficjalnie nazywa się Tunelem im. Ks. Abp. Tadeusza Gocłowskiego. Jego długość wynosi 1377,5 m. O bezpieczeństwo w tunelu dba 18-osobowy zespół całodobowej obsługi monitoringu i obsługi technicznej.

Anna Polcyn-Czaplewska
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj