Audiobook, podcasty i multimedialny reportaż. Powstanie 14 projektów kulturalnych dla gdańszczan pod egidą IKM

14 pomysłów w wersji online, w tym audiobook z bajkami, muzyczne podcasty, słuchowisko teatralne i multimedialny reportaż na temat nietypowych zawodów, wybrano do realizacji w konkursie Otwarty IKM organizowanym przez Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku. O grant aplikowało łącznie 87 projektów.


Forma zgłaszanych projektów mogła być dowolna, z naciskiem na możliwość prezentacji online, czyli słuchowiska, podcasty, autorskie filmy, poradnikowe tutoriale, audiobooki, czy wirtualne warsztaty łączące nowe media i kulturę.

– Efekty zgłoszonych działań prezentowane będą systematycznie, nie później niż do końca maja m.in. na stronie internetowej www.otwarty.ikm.gda.pl. Kolejny nabór w konkursie Otwarty IKM zaplanowany jest na lato 2021 roku – poinformowała rzecznik prasowy Instytutu Kultury Miejskiej w Gdańsku Marta Bańka.

PROJEKTY WYBRANE DO REALIZACJI

Na liście wybranych projektów są m.in. „Bajki ze zrozumieniem i konfiturką” (wnioskodawca: Łukasz Kosik i Marek Federowicz, grupa Komitywa sąsiedzka Nowe Czerniewo), „Edukacyjne lekcje tańca w formie wywiadów z najbardziej inspirującym tancerzami z całej Polski” (Dominika Peszel), „Gdańskie Farmy Miejskie” – webinarium dotyczące społecznego ogrodnictwa miejskiego tzw. urban farmingu (Natalia Grzymała), „Minimalizm w japońskiej muzyce lat 80 – seria podcastów i wirtualnych spotkań w formie Q&A o genezie, estetyce, rozwoju, najważniejszych artystach i wpływie na światową scenę muzyczną” (Piotr Kaliński), „Wiera G. Słuchowisko teatralne na podstawie życiorysu słynnej polskiej śpiewaczki Wiery Gran” (Agnieszka Babicz-Stasierowska) oraz „Związki Zawodowe. Podcast oraz reportaż fotograficzny” (Natalia Jażdżewska i Magdalena Kamanin).

OTWARCIE NA INICJATYWY KULTURALNE

Otwarty IKM to formuła, która pozwala na zorganizowanie autorskich pomysłów (obecnie tylko działań online), z wykorzystaniem zasobów, jakimi dysponuje Instytut Kultury Miejskiej: przestrzenią sieni kamienicy – siedziby IKM – sprzętem audiowizualnym czy kanałem IKM na YouTube.

Na dodatkowe zapotrzebowanie, materiały i pokrycie kosztów produkcji można otrzymać w ramach konkursu wsparcie finansowe do czterech tysięcy złotych. W puli programu do rozdysponowania było 35 tys. zł. W konkursie mogły wziąć udział grupy nieformalne, organizacje pozarządowe, instytucje kultury, artyści, animatorzy, aktywiści, twórcy multimedialni oraz wszystkie osoby związane z szeroko pojętą kulturą.

 

PAP/am

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj