Samozapłon wewnątrz instalacji pneumatycznej prawdopodobną przyczyną pożaru autobusu miejskiego, do jakiego doszło na początku marca przy ulicy Smoluchowskiego w Gdańsku. Ogień strawił niemal cały, 15-letni pojazd.
Jak poinformowała Radio Gdańsk Anna Dobrowolska z Gdańskich Autobusów i Tramwajów, takie są wyniki prac komisji powołanej tuż po zdarzeniu. Specjaliści zbadali stan wszystkich autobusów tej marki oraz systemów automatycznego gaszenia we flocie.
KONSTRUKCJA AUTOBUSÓW
– Przeprowadzony audyt potwierdził właściwy stan techniczny pojazdów – mówi Dobrowolska i dodaje, że ryzyko samozapłonu w komorze silnika związane jest z konstrukcją autobusów. W system gaśniczy wyposażone są wszystkie pojazdy zakupione po 2011 roku. Spółka zamierza wymienić systemy na nowe w starszych modelach. W dwudziestu, które systemu detekcji nie posiadają, zostaną one zamontowane.
Dodatkowym zaleceniem dla kierowców ma być częstsza kontrola komory silnika.
PONAD 250 POJAZDÓW
Flota GAiT to obecnie 254 autobusy, w tym 79 firmy Solaris. Najnowocześniejsze systemy gaszenia ma 169 pojazdów. 65 z nich posiada instalacje detekcji ognia. W marcowym pożarze nikt nie ucierpiał.
Sebastian Kwiatkowski/ako