Dzwonią w sprawie „podejrzanych transakcji” i wyłudzają dane. Uwaga na oszustów, podających się za pracowników banków

Policja ostrzega przed oszustami, podszywającymi się pod pracowników banków. Przestępcy dzwonią w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na koncie. Proszą o podanie danych do logowania oraz zainstalowanie aplikacji, która umożliwia przejęcie kontroli nad kontem.

Należy pamiętać, że pracownicy infolinii bankowej nigdy nie proszą o podanie danych do logowania i nie mogą tych czynności wykonać za właściciela konta. Jeśli ktoś zadzwoni do nas i poprosi o podanie loginu i hasła do naszej bankowości elektronicznej, to na pewno mamy do czynienia z oszustami.

NAJLEPIEJ SIĘ ROZŁĄCZYĆ I ZADZWONIĆ NA INFOLINIĘ

Po drugie, konsultanci banku nie nakłaniają ani nie promują żadnej aplikacji do szybkiej obsługi konta. Nie wysyłają też linków z programem do jej instalacji. Jeśli po rozmowie z osobą podającą się za pracownika banku mamy jakiekolwiek wątpliwości, najlepiej rozłączyć się i zadzwonić pod numer infolinii bankowej.

W tym kwartale na Pomorzu było już kilka prób oszustwa tą metodą, dlatego policja apeluje o zachowanie czujności. Chwila nieuwagi może kosztować nas utratę wszystkich oszczędności. O każdej próbie oszustwa warto powiadomić policję.

 

Grzegorz Armatowski/pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj