Rozgłośnie regionalne Polskiego Radia i Polskie Radio S.A. tworzą Związek Pracodawców Mediów Radiowych MOC Radio. To odpowiedź na potrzebę konsolidacji całego rynku medialnego i reklamowego wokół nowych, zintegrowanych badań treści pojawiających się w mediach.
– Po raz pierwszy w historii polskiej radiofonii powstaje oficjalna organizacja, która w założeniach reprezentuje, na równych zasadach, wszystkich nadawców radiowych – zauważył Paweł Kwieciński, dyrektor Biura Programowego Polskiego Radia S.A.
MOC Radio to kolejna inicjatywa, po MOC TV i Koalicji Marketerów, która ma na celu porozumienie całego rynku mediów elektronicznych oraz rynku reklamowego i stworzenia nowych badań opartych na nowoczesnych sposobach pomiaru słuchalności, oglądalności i odbioru treści w internecie.
INICJATYWA DLA WSZYSTKICH ROZGŁOŚNI
Do Związku Pracodawców Mediów Radiowych MOC Radio zaproszone są wszystkie rozgłośnie radiowe. – Związek posiada otwartą formułę, a jego członkami mogą być wszyscy nadawcy radiowi posiadający koncesję do nadawania naziemnego analogowego i cyfrowego – powiedział Paweł Paluch, przedstawiciel Rozgłośni Regionalnych Polskiego Radia i prezes zarządu Audytorium 17, które reprezentuje te rozgłośnie na ogólnopolskim rynku reklamowym.
am