ZUS zaczął wypłacać pieniądze w ramach programu „Dobry start”. Rozesłał pierwsze 30 milionów złotych

Jak poinformowała szefowa ZUS prof. Gertruda Uścińska, pieniądze z programu „Dobry start” trafią do ok. 100 tysięcy dzieci. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przelał jej do rodziców i opiekunów.

Wnioski o świadczenie można składać od trzech tygodni (w roku szkolnym 2021/2022 wyłącznie drogą elektroniczną, za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia, a pieniądze z programu są wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

Jak zwraca uwagę minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg, rodzice i opiekunowie doskonale radzą sobie ze składaniem wniosków online, a program „Dobry start” jest tego przykładem.  – Ci, którzy już to zrobili, powinni w najbliższym czasie sprawdzać stan konta. Zakład Ubezpieczeń Społecznych działa sprawnie i wypłaca już świadczenia. W wielu przypadkach pozwoli to na pokrycie kosztów wyprawki szkolnej jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego. To ważne wsparcie i spokojna głowa rodziców – podkreśla minister Maląg.

Prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska poinformowała, że zakład przelał już 30 mln zł i bardzo dobrze radzi sobie z nowym zadaniem.

 – Maksymalnie zautomatyzowaliśmy obsługę wniosków. Dzięki temu obecnie pracuje przy nim niewielka liczba pracowników ZUS. Jedynie w wyjątkowych sytuacjach, np. w przypadku postępowań wyjaśniających, potrzebne będą dodatkowe ręce do pracy. To będzie jednak nieduża skala, bowiem składanie wniosków drogą elektroniczną pozwala uniknąć wielu błędów, które przydarzały się w poprzednich latach – podkreśla prof. Uścińska.

WNIOSKI DO 30 LISTOPADA
 

O pieniądze można się starać jeszcze przez ponad pięć miesięcy. Świadczenie z programu w wysokości 300 zł przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 lat lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

Każda osoba, która już złoży wniosek, znajdzie wszystkie informacje na jego temat, w tym statusu, na portalu PUE ZUS. Tam też jest cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie, jak np. ewentualne wezwanie do uzupełnienia załączników, informacja o przyznaniu świadczenia czy decyzja odmowna.

PAP/tm

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj