Oferty potencjalnych operatorów Mevo 2.0 znacznie przekraczają założony budżet. Dzieli je 200 mln zł

Znane są oferty na wybór operatora nowego Mevo. Różnica ich wartości wynosi ponad 200 mln złotych, a budżet na inwestycję zabezpieczony przez Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot to ponad 107 mln złotych.

Propozycje dotyczące nowego Mevo zgłosiło dwóch wykonawców – Konsorcjum BikeU i Freebike oraz City Bike Global SA. Pierwsze z nich za obsługę systemu zaproponowało łączną cenę ponad 365 milionów złotych. W cenie uwzględniono 51 punktów ładowania i 10 stacji serwisowania. Druga firma wyceniła ofertę na ponad 159 milionów złotych. Zawarła w niej również 51 punktów ładowania i 17 punktów naprawczych.

LICZNE KRYTERIA

Oferty zostaną teraz ocenione przez komisję przetargową. Wykonawca, którego propozycja uzyska najwyższą ocenę, będzie musiał przedstawić dwa rowery ze wspomaganiem elektrycznym i dwa tradycyjne. Najważniejsze kryteria przy wyborze oferty to cena i koncepcja funkcjonowania systemu, czyli zwiększona bazowa liczba rowerów elektrycznych, liczba dodatkowych punktów ładowania i dodatkowych stacji obsługiwanych wyłącznie przez rowery cargo. Oceniany jest także odsetek pojazdów zeroemisyjnych przeznaczonych do obsługi systemu w zakresie relokacji i przewozu rowerów do serwisu liczba dodatkowych punktów serwisowania.

Nowe Mevo ma być systemem mieszanym, złożonym z ponad 4 tys. rowerów, w tym 1000 tradycyjnych. W każdej z 16 gmin mają pojawić się punkty ładowania baterii i możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią. Umowa z nowym operatorem zostanie podpisana na 90 miesięcy. 


Aleksandra Nietopiel/ua

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj