Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot odpiera zarzuty dotyczące postępowania, którego celem jest stworzenie systemu MEVO 2.0, które w ubiegłym tygodniu przedstawiła Nowa Lewica, Partia Zieloni i Polska 2050. Sugerują oni, między innymi, że firma, która złożyła tańszą ofertę jest niewiarygodna, a sam przetarg powinien zostać anulowany.
Zamawiający nowe MEVO zaznacza, że przetarg na rower metropolitalny nie został jeszcze rozstrzygnięty i wciąż trwa sprawdzanie ofert przez komisję przetargową oraz kancelarię prawną. Podkreśla, że ewentualne zawarcie umowy będzie możliwe dopiero po spełnieniu wszystkich wymagań formalnych.
Obszar informuje też, że 3 sierpnia do firmy City Bike Global, która wzbudza kontrowersje, skierował wezwanie do złożenia wyjaśnień i przedstawienia dokumentów związanych z przekształceniem korporacyjnym w strukturze wykonawcy.
KOMPLEKSOWA USŁUGA
Zamawiający MEVO przypomina też, że do dialogu konkurencyjnego zostały dopuszczone wyłącznie firmy, które spełniały określone kryteria – w tym kryterium doświadczenia. Zaznacza, że tym razem zamawiana będzie usługa, a nie dostawa rowerów i stacji. A to oznacza, że operator nie otrzyma zaliczek, a jedynie zapłatę za usługę w równych 72 ratach za każdy miesiąc poprawnie działającego systemu.
Oferty w postępowaniu na nowe Mevo złożyły dwie firmy City Bike Global i Konsorcjum BikeU i Freebike.
oprac. Aleksandra Nietopiel/pb