Rusza rozbudowa dróg i torów w Porcie Gdańsk. Podpisano umowę z sopocką firmą

Inwestycja w rejonie Nabrzeża Przemysłowego

W rejonie Nabrzeża Przemysłowego w Porcie Gdańsk rozbudowane zostaną drogi i tory. 3 września, w obecności wiceministra infrastruktury Grzegorza Witkowskiego, podpisano umowę w tej sprawie. Prace mają potrwać do końca kwietnia 2023 roku, a wartość inwestycji to 80 milionów złotych.

Po tym jak zakończono projekt rozbudowy sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym, rozpoczyna się kolejna inwestycja związana z modernizacją układu drogowo-kolejowego Nabrzeża Przemysłowego w Porcie Wewnętrznym.

ZWIĘKSZENIE POTENCJAŁU

Rozbudowa infrastruktury dostępowej od strony lądu ma podwyższyć standardy obsługi, zwiększyć konkurencyjność i umocnić pozycję Portu Gdańsk na Bałtyku. Umowa między Zarządem Morskiego Portu Gdańsk a sopocką firmą NDI, generalnym wykonawcą, została podpisana 3 września w Kapitanacie Portu Północnego w Gdańsku. Przebudowa rejonu Nabrzeża Przemysłowego rozpocznie się wkrótce.

– Po zakończeniu inwestycji drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym, ruszamy z kolejnym projektem, tym razem zlokalizowanym w Porcie Wewnętrznym. Chcemy być portem numer jeden na Bałtyku, jeżeli chodzi o przeładunki ogółem. Kluczem do zwiększania przeładunków są inwestycje infrastrukturalne, które właśnie realizujemy. Inwestycja, którą dziś ogłaszamy, przyczyni się do zwiększenia potencjału i możliwości przeładunkowych naszego portu. Wszystkie operacje będą przebiegać sprawniej, zwiększy się też bezpieczeństwo – wyjaśnia Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.

PRZEBUDOWA DRÓG I TORÓW

Inwestycja zakłada między innymi przebudowę układu kolejowego i drogowego między Nabrzeżem Przemysłowym, a ulicą Ku Ujściu, a także pomiędzy przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski a ulicą Chemików. Zmodernizowane mają zostać drogi o łącznej długości 1,6 km. Położona zostanie też nawierzchnia z betonu cementowego, wykonane będą też dwa fragmenty nabrzeża.

 

(Fot. materiały prasowe)

 

Na odcinku około sześciu kilometrów planowana jest budowa lub przebudowa układu torowego. Przebudowane zostaną również sieci wodociągowe, sanitarne, elektroenergetyczne i teletechniczne. Wybudowana zostanie sieć kanalizacji deszczowej. Pojawi się również oświetlenie uliczne oraz powstanie nowe ogrodzenie terenu i dwa posterunki wartownicze

INWESTOWANIE W POLSKIE PORTY

– Życzyłbym sobie żebyśmy co miesiąc podpisywali takie umowy, bo każdy dostęp do portu, każde usprawnienie, to jest wzrost przeładunków i wzrost konkurencyjności. Z tej drogi nie zejdziemy – z inwestowania w polskie porty. Szczególnie że konkurencja nie śpi. Kiedy obejmowaliśmy rządy, nad polskim wybrzeżem i portami pojawił się realny gospodarz. To, co obecnie możemy obserwować, to gigantyczny rozmach inwestycyjny. Nie szczędzimy funduszy na rozbudowę polskich portów. Porty zachodnie czy wschodnie z zazdrością patrzą na to, co się u nas dzieje – mówił obecny przy podpisywaniu umowy Grzegorz Witkowski, wiceminister infrastruktury.

Całkowita wartość inwestycji to 80 mln zł. Prace potrwają do końca kwietnia 2023 r. Przebudowa realizowana jest w ramach projektu „Rozbudowa i modernizacja węzłów sieci bazowej w zakresie infrastruktury drogowo – kolejowej” i współfinansowana jest z programu CEF „Łącząc Europę”.

 

ua

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj