Ekipa Radia Gdańsk odbyła piękny rejs po szlakach Żuław. Zapraszamy do wysłuchania wyjątkowych audycji

petla zuławska tlo

Od 13 do 17 września ekipa Radia Gdańsk płynęła houseboatem po żeglugowych szlakach Żuław. Po drodze minęliśmy ważne obiekty hydrotechniczne dla naszego regionu, które służą gospodarce wodnej.

Podczas rejsu zatrzymaliśmy się m.in. przy obiektach hydrotechnicznych (najczęściej można spotkać je na rzekach) – Biała Góra, Stopień Wodny Rakowiec, Stacja Pomp w Osłonce i Chłodniewie. Opowiedzieliśmy więcej o nich na naszej antenie. Codziennie płynęli z nami przedstawiciele Wód Polskich, z którymi przeprowadziliśmy ciekawe rozmowy.

Z relacją z naszej wyprawy możecie zapoznać się poniżej.

We wtorek mówiliśmy o znaczeniu obiektów hydrotechnicznych w utrzymaniu bezpieczeństwa Żuław, a także m.in. flocie lodołamaczy i roli węzła wodnego Przegalina. Jednym ze środowych tematów będą inwestycje Wód Polskich na Dolnej Wiśle. w czwartek i piątek porozmawiamy o bezpieczeństwie Żuław. Nasz cykl zakończymy w sobotę audycją na żywo nadawaną z pochylni w Buczyńcu.

CORAZ BLIŻEJ FINISZU

Jesteśmy coraz bliżej mety wodnej eskapady. Za nami ostatnie śluzowanie w Szonowie i prosta droga do miejsca z którego rozpoczynaliśmy rejs – Białej Góry. I jeszcze kilka opowieści serwowanych przez pracowników Wód Polskich – Karolinę Wypijacz oraz Karola Dzikowskiego.

DO MIŁEGO

To już ostatnia relacja z rejsu. Dopływamy do Białej Góry, gdzie wita nas właściciel iczarter.pl, oddajemy łódkę, mamy ochotę na następny rejs.

oprac. tm/raf

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj