Gdyński magistrat informuje, że otwarta w Centrum Riviera placówka do obsługi mieszkańców cieszy się dużym zainteresowaniem. Od 2 września obsłużono tam ponad trzy tysiące osób.
– To wynik, którego się spodziewaliśmy – mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni. – Gdynianie i gdynianki chętnie umawiają wizyty właśnie tutaj, mogąc przy okazji zrobić zakupy w centrum handlowym. Najczęściej korzystają z możliwości rejestracji pojazdu, zgłoszenia zameldowania czy wyrobienia dowodu osobistego – dodaje.
Centrum Obsługi Mieszkańców powstało po to, by rozładować kolejki w głównej siedzibie Urzędu Miasta w Gdyni i umożliwić mieszkańcom załatwienie spraw urzędowych przy okazji wizyty w Rivierze. Punkt mieści się na pierwszym piętrze galerii i funkcjonuje w nim 16 stanowisk obsługi, kasa i informacja. Placówka czynna jest od poniedziałku do soboty między godz. 10:00 a 18:00.
NIEKTÓRE SPRAWY ZAŁATWIMY OD RĘKI, INNE WYMAGAJĄ WCZEŚNIEJSZEGO UMÓWIENIA
Według szacunków miasta miesięcznie Centrum Obsługi Mieszkańców będzie mogło obsłużyć 12 tysięcy osób. Aby załatwić część spraw, konieczne jest wcześniejsze umówienie się na wizytę. Dotyczy to między innymi sytuacji, gdy chcemy potwierdzić profil zaufany, złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego lub po raz pierwszy otrzymać Profil Kandydata na Kierowcę. Z możliwości tego typu rezerwacji skorzystało dotychczas 1000 osób. Rejestracja wizyty jest możliwa poprzez infolinię 58 626 26 26 lub online poprzez stronę rezerwacje.um.gdynia.pl.
Konieczność umówienia się nie dotyczy jednak wszystkich wizyt. Od ręki można między innymi wyrobić i odebrać Kartę Mieszkańca w punkcie informacyjnym. Działa też mobilny punkt spisowy. Bez wcześniejszej rezerwacji można również przyjść, by zarejestrować swój pojazd.
ua