Polskie Radio liderem cyfryzacji. Prezes Agnieszka Kamińska: „Nie powiedzieliśmy ostatniego słowa”

Polskie Radio jest liderem cyfryzacji w Polsce. Wszystkie nasze programy są już nadawane cyfrowo – poinformowała prezes spółki Agnieszka Kamińska. Jednocześnie zapowiedziała uruchomienie kolejnej anteny DAB+ (Digital Audio Broadcasting).

Technologia DAB+ wykorzystywana jest obecnie już w niemal wszystkich krajach Europy, praktycznie wszyscy nadawcy przechodzą na cyfrowy system nadawania. – Ta technologia jest lepsza i tańsza od UKF. Eksperci mówią, że nie ma już odwrotu od przechodzenia z systemu analogowego na cyfrowy i prognozują, że coraz więcej krajów może chcieć całkowicie wyłączyć UKF – poinformowało na swojej stronie internetowej Polskie Radio.

NIE POWIEDZIELIŚMY OSTATNIEGO SŁOWA”

Prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska odniosła się do tych doniesień w komunikacie. I zapowiedziała wprowadzanie kolejnych innowacji. – W Polsce liderem cyfrowego nadawania jest Polskie Radio. Nasze wszystkie anteny, a jest ich dziewięć, nadają cyfrowo w DAB+. Jedynka, Dwójka, Trójka i Polskie Radio 24 są oczywiście także na UKF. To nie wszystko, nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Mamy plany, by uruchomić kolejną antenę w DAB+. W całej Europie nadawcy radiowi nadają cyfrowo i my ten trend kontynuujemy i uważamy za słuszny. Polskie Radio ma obecnie 41 cyfrowych stacji nadawczych w całym kraju, a zasięg tych stacji to 67 procent populacji kraju – dodała Kamińska.

CYFROWE ODBIORNIKI ZA DARMO?

Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański uważa, że polski rząd ma szanse wypromować radio cyfrowe. I proponuje, w jaki sposób to zrobić.

– Ludzie mają w domach odbiorniki UKF i nie widzą powodu, żeby to zmieniać. Wiedzą wprawdzie, że cyfra to lepszy dźwięk, ale dla nich UKF też jest wystarczający – podkreśla.

Szef RMN proponuje zatem, aby rozdać odbiorniki cyfrowe tym, którzy regularnie płacą abonament. – To by kosztowało kilkadziesiąt milionów złotych. W skali budżetu państwa to tyle, co nic – mówił cytowany na stronie internetowej PR Czabański.

Jak podaje Polskie Radio, „niechętne do przechodzenia na nadawanie cyfrowe są natomiast największe polskie stacje komercyjne”.

NIEBAWEM OGŁOSZĄ PRZETARGI

Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT, powiedział w radiowej Jedynce, że „Polskie Radio jako pierwsze medium elektroniczne korzysta z technologii cyfrowej”. Dodał, że przejście z tradycyjnego, analogowego sposobu nadawania na cyfrowy to naturalna konsekwencja postępu technologicznego. Zapowiedział, że niebawem zostaną ogłoszone przetargi i konkursy na koncesje na ogólnopolskich multipleksach.

PAP/raf

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj