Do Portu Gdynia będą mogły wpływać większe jednostki. Część infrastruktury zostanie przebudowana. Podpisano umowę

Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał umowę na realizację kolejnych inwestycji. Modernizację przejdą Ostroga Pilotowa, nasada Nabrzeża Francuskiego i Nabrzeże Portowe. Pozwoli to zwiększyć liczbę przeładowywanych towarów.

Jak poinformował gdyński magistrat, umowa została podpisana w piątek. Ostroga Pilotowa oraz nabrzeża Portowe i Francuskie mają być przebudowane, a w ramach inwestycji planowany jest szereg prac. Głowica Ostrogi Pilotowej będzie wzmocniona, a dno w jej sąsiedztwie umocnione. Oprócz tego przewidziano między innymi prace rozbiórkowe.

– Przebudowa infrastruktury portowej posłuży poprawie konkurencyjności portu i utrzymaniu wzrostu tonażu przeładowywanych ładunków oraz bezpieczeństwa żeglugi, nastąpi znaczna poprawa warunków nawigacyjnych w porcie – komentuje Maciej Bąk, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

WIĘKSZE JEDNOSTKI W PORCIE

– Trendy w morskim transporcie międzynarodowym wskazują na fakt, że operatorzy towarów masowych i zjednostkowanych, mając na uwadze kwestie ekonomiczne i ekologiczne, starają się wykorzystywać jak największe jednostki pływające. Stąd też niezbędne jest dostosowanie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych portu do przyjmowania statków o parametrach Baltimax, o dużym zanurzeniu – dodaje Maciej Bąk.

Planowana inwestycja to część projektu „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia”. Dzięki niemu do portu będą mogły wpływać jednostki o długości do 400 metrów, szerokości 58 metrów i zanurzeniu 15 metrów. Koszt robót ma wynieść 21,5 miliona złotych.

 

ua

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj