Uczniowie wcielili się w role menedżerów firmy. Gdańscy licealiści zwycięzcami Pomorskiego Turnieju Gier Decyzyjnych

GFKM Masters 2021 laureaci 1 copy

16 listopada zakończył się finał Pomorskiego Turnieju Gier Decyzyjnych „GFKM Master”, organizowanego przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów. W turnieju wzięły udział 24 czteroosobowe zespoły z pomorskich szkół ponadpodstawowych. Ostatecznie, spośród pięciu drużyn, które zakwalifikowały się do finału, zwyciężyła reprezentacja V Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Gdańsku.

Konkurs ma upowszechniać wśród młodzieży najnowszą i praktyczną wiedzę z zakresu zarządzania. Organizatorzy wykorzystali symulacyjną grę strategiczną. Wirtualne środowisko umożliwiło uczniom wcielenie się w role członków zarządu wykreowanej przez siebie firmy. Na kolejnych etapach zyskiwali nowe informacje o skuteczności swoich działań i potencjale marki, ale też spotykali się z nowymi dylematami do rozwiązania. 

TRZYDNIOWY FINAŁ

Spośród 24 drużyn, które zgłosiły się do konkursu, pięć przeszło do finału. Przez trzy dni zmagali się oni w wyrównanej walce, którą toczyli w Olivia Business Centre w Gdańsku. Ostatecznie zwyciężył zespół z V LO w Gdańsku, w składzie: Paweł Falc, Maciej Karwik, Stanisław Loch i Mateusz Piełuć. Reprezentacją opiekowała się Małgorzata Bąk. Na zwycięzców czekały nagrody w postaci tabletów. Pozostali finaliści otrzymali nowoczesne głośniki.

– Zwycięstwo w takim turnieju to ogromna satysfakcja. Udział w konkursie nie tylko pogłębił moją wiedzę o biznesie i dał lepsze spojrzenie na to, jak w praktyce wygląda prowadzenie działalności, ale także podniósł naszą zdolność do sprawnej współpracy w grupie. Przede wszystkim jednak dostarczył nam masę pozytywnych emocji – mówi Mateusz Piełuć ze zwycięskiego zespołu.

KOLEJNE EDYCJE

Konkurs odbył się po raz pierwszy, ale Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów zapowiedziała, że w przyszłym roku odbędzie się kolejna edycja turnieju.

 

(Fot. materiały prasowe)

 

– Sądząc po reakcjach uczniów, biorących udział w turnieju oraz nauczycieli, którzy przygotowywali swoich podopiecznych do rozgrywek, zdecydowanie udało się nam „zarazić” młodych ludzi biznesowym bakcylem. Cieszy nas, że sami uczniowie podkreślali wartość edukacyjną udziału w grze strategicznej. Emocje, które towarzyszyły ogłaszaniu wyników, utwierdziły nas w przekonaniu, że turniej był doskonałym pomysłem. W kolejnej edycji, którą planujemy na 2022 rok, postaramy się trafić do jeszcze szerszego grona młodzieży – podsumowuje Patryk Wardziński, trener symulacyjnych gier decyzyjnych w GFKM, odpowiedzialny za organizację turnieju.

 

 

ua

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj