Ostatni dzień na wodzie. Eskapada dziennikarzy Radia Gdańsk zakończona w Elblągu

(fot. Radio Gdańsk/Tatiana Slowi)

Piątek to ostatni dzień siedmiodniowej wyprawy houseboatem Radia Gdańsk po Wiśle i Pętli Żuławskiej. Zakończenie zaskoczyło nas fascynującymi spotkaniami z barwnymi podróżnikami, takimi jak kajakarz długodystansowy czy rodzina, która nie rozstaje się z wodą.

Na ostatni dzień rejsu przypadła trasa Malbork-Elbląg z pokonaniem śluz w Rakowcu i Michałowie. – Chociaż kochamy być w drodze, było nam trudno rozstać się z widokiem malborskiego zamku, który widzieliśmy z pokładu naszej łodzi. Tę noc spędziliśmy nie w marinie, lecz na przystani „U Flisaka” naprzeciwko krzyżackiej warowni – opowiadała Tatiana Slowi.

Właśnie tam spotkaliśmy Jarosława Gdulę, kajakarza, który postanowił pokonać samotnie Dużą Pętlę Żuławską.

Posłuchaj rozmowy z Jarosławem Gdulą:

(Fot. Radio Gdańsk/Tatiana Slowi)

Te wody są dla wszystkich chętnych – w czasie relacji nasi dziennikarze podkreślali, że houseboatem można pływać bez patentu, chociaż śluzowanie wymaga koncentracji i podstawowej wiedzy o pływaniu. Jak wygląda przepłynięcie śluzy?

Posłuchaj relacji:

Oprócz śluz na polskich rzekach są także inne fascynujące budowle hydrotechniczne, na przykład stacje pomp. Opowiadał nam o nich Piotr Wielesik, kierownik Zespołu Obiektów Hydrotechnicznych Zarządu Zlewni w Elblągu.

Posłuchaj rozmowy z Piotrem Wielesikiem:

(Fot. Radio Gdańsk/Tatiana

Na wodzie czasem warto się zatrzymać nie dla widoków, lecz dla rozmowy, zwłaszcza gdy przypadkowo spotykamy znajomych żeglarzy. Stajemy wtedy burta w burtę, łodzie przytulają się do siebie, a my wymieniamy się opowieściami. Tak było, gdy spotkaliśmy na Nogacie Daniela, Agnieszkę i Klarę Domagalskich, czyli rodzinę, od której wypożyczyliśmy łódkę na nasz rejs.

Posłuchaj rozmowy z rodziną Domagalskich:

Tegoroczny rejs Radia Gdańsk zorganizowaliśmy wspólnie z Wodami Polskimi. Trasa prowadziła Wisłą z Białej Góry do Chełmna i z powrotem, a następnie popłynęliśmy Nogatem i Kanałem Jagiellońskim do Elbląga. W sobotę, 21 maja zapraszamy jeszcze na podsumowującą podróż audycję „Zwiedzaj z Radiem Gdańsk”, którą Beata Szewczyk poprowadzi z Przegaliny.

Tatiana Slowi/MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj