Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie systemu Fala – dowiedziało się Radio Gdańsk. Chodzi między innymi o ograniczenie możliwości kupienia biletów okresowych w komercyjnych aplikacjach.
UOKiK wyjaśnia, czy doszło do naruszenia ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Jeszcze w sierpniu zawiadomienie w tej sprawie złożyła firma operująca aplikacją „Jak dojadę”, a podobne składali także gdańscy opozycyjni radni. Urząd nie przekazał, czy wszczęcie postępowania jest efektem konkretnego zawiadomienia.
– To wstępny etap naszych działań, które prowadzone są w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcy – przekazała Radiu Gdańsk Kamila Guzowska z Departamentu Komunikacji UOKiK.
Od ustaleń urzędu zależne będzie, czy znajdą się podstawy do przedstawienia zarzutów związanych z ograniczaniem konkurencji przez system Fala.
Od 4 sierpnia bilety okresowe można kupić wyłącznie poprzez system Fala. To efekt porozumienia prowadzącej system spółki InnoBaltica oraz organizatorów transportu: ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia. Urzędnicy tłumaczyli decyzję między innymi oszczędnościami i chęcią uniknięcia płacenia prowizji pośrednikom, takim jak komercyjne aplikacje.
Zobacz też:
- „Jak dojadę” składa skargę w sprawie systemu Fala. Bitwa o sprzedaż biletów w Trójmieście
- Koniec tradycyjnego kasowania biletów? Chce tego radna, a urzędnicy nie mówią „nie”
Kuba Kaługa/mk





