Konkurs dla nauczycieli. Za kreatywny pomysł na edukację medialną można wygrać 30 tys. zł

(Fot. materiały prasowe)

Rozpoczyna się ogólnopolski konkurs dla nauczycieli, którzy mają kreatywne pomysły na prowadzenie edukacji medialnej w swojej szkole. Chętni mogą stworzyć scenariusz zajęć lub dedykowany projekt i wygrać 30 tys. złotych. Łączna pula nagród to 70 tys. zł.

Inicjatywa Centrum Edukacji Medialnej ma zachęcić nauczycieli do zaangażowania się w kreatywną realizację zapisów programu nauczania medialnego w szkołach, spopularyzować i wypromować wiedzę o mediach, a także wesprzeć uczniów w świadomym i krytycznym odbiorze treści w środkach masowego przekazu. Jest skierowany do pedagogów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Zadanie polega nie tylko na stworzeniu ciekawych koncepcji, ale przede wszystkim udokumentowane przeprowadzenie zajęć w placówce przez przygotowanie filmu, prezentacji multimedialnej, fotoreportażu lub konspektu. Najciekawsze z tych ostatnich zostaną wydane w 2024 roku. Powstała publikacja ma stanowić inspirację dla innych nauczycieli i wsparcie dydaktyczne w realizacji zajęć.

– Edukacja medialna powinna towarzyszyć nam przez całe życie i być prowadzona permanentnie już od najmłodszych lat: w rodzinie, w szkole. W tym ujęciu to działanie zmierzające do wyposażenia dzieci i młodzieży w kompetencje medialne, nauka świadomego i krytycznego posługiwania się mediami. Brak jednoznacznej i spójnej koncepcji edukacji medialnej w szkole powoduje, że należy w większym stopniu skupić się na rozwijaniu praktycznych umiejętności w obszarze korzystania z mediów, również tych cyfrowych. Odpowiedzią na tę potrzebę jest między innymi organizowany przez nas konkurs – tłumaczy dr Paulina Prędotka, dyrektor Centrum Edukacji Medialnej.

(materiały prasowe)

MOŻNA WYGRAĆ 30 TYSIĘCY ZŁOTYCH

Jury będzie oceniać prace według następujących kryteriów: innowacja pedagogiczna i kreatywność, technika i jakość prezentacji, skala i zasięg przeprowadzonych zajęć edukacyjnych, ewaluacja projektu i kompletna realizacja od fazy pomysłu po rezultat końcowy. Główną nagrodą jest 30 tysięcy złotych, a łączna pula nagród wynosi 70 tysięcy złotych. Szczegóły i regulamin można znaleźć >>>TUTAJ. Pytania w sprawie konkursu należy kierować pod adres e-mail: konkurs@cempolska.pl lub telefonicznie pod numerem 509 661 131.

Działania konkursowe powinny przebiegać w dwóch fazach: planowania (do 31 maja 2023 roku) i realizacji (do 26 października 2023 roku) projektu. Zwieńczeniem konkursu będzie uroczysta gala połączona z częścią konferencyjną w grudniu 2023 roku, podczas której nastąpi nagrodzenie laureatów.

WALCZĄC Z FAKE NEWSAMI

Organizatorem konkursu jest Centrum Edukacji Medialnej, które stanowi miejsce nauki o mediach, a w szczególności o tym, jak odróżniać informacje prawdziwe od fałszywych. Skupia się na rozwijaniu w Polsce edukacji medialnej oraz ukazywaniu sposobów walki z fake newsami i dezinformacją. Funkcjonuje w trzech obszarach: interaktywnej wystawy składającej się dziesięciu stref edukacyjnych, strony internetowej z konspektami lekcji na temat edukacji medialnej dla nauczycieli i uczniów oraz rozwijaną bazą wiedzy o specjalnych wydarzeniach, jak konferencje, szkolenia czy dyskusje panelowe.

Konkurs objęła patronatem Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

oprac. MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj