Znane są warianty przedłużenia obwodnicy Żukowa. W środę spotkanie z mieszkańcami

(Fot. Wikimedia Commons)

Przedłużenie obwodnicy Żukowa już na półmetku projektowania. Znane są cztery warianty przebiegu trasy, która z przyszłego węzła Glincz Obwodnicy Metropolitalnej ma prowadzić do wojewódzkiej 211, do Kartuz. Niespełna dwukilometrowa droga miałaby odciążyć centrum Żukowa. Według wyliczeń położoną na wysokości 30 metrów estakadą nad chronionym terenem Jaru Raduni przejedzie prawie 20 tysięcy aut na dobę.

Drogowcy oczekują, że urzędnicy wybiorą najlepszy wariant połączenia z trasą 211. – Staramy się projektować włączenie do drogi wojewódzkiej w różnych miejscach. Jedno znajduje się na wysokości skrzyżowania z drogą do Sitna, później na wysokości dawnej Biedronki; to rozwiązanie zgodne z planami miejscowymi gminy Żukowa. Wariant najniżej położony to centrum Borkowa, w pobliżu wiaduktu kolejowego – relacjonuje Grzegorz Stachowiak z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.

Z efektami analiz projektantów będzie można zapoznać się w środę, 7 grudnia, o godzinie 17:00 w żukowskim „Spichlerzu”, gdzie planowane jest spotkanie z mieszkańcami.

(Graf. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku)

NASTĘPNYM KROKIEM MA BYĆ PRZYGOTOWANIE DOKUMENTACJI

Warte prawie półtora miliona złotych studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe zostało sfinansowane w całości ze środków unijnych. Jego ukończenie jest planowane na sierpień przyszłego roku. Studium ma otworzyć drogę do przygotowania dokumentacji wartej setki milionów złotych inwestycji. Na razie nie wiadomo, kto miałby ją sfinansować. Obwodnica Żukowa w ramach ekspresowej „szóstki” powinna powstać do końca 2025 roku.

Równolegle własne połączenie krajowej 20 w Glinczu z trasą wojewódzką w Borkowie chce przygotować powiat kartuski. Drogowcy planują wyasfaltować prowadzącą przez las gruntową drogę.

Sebastian Kwiatkowski/MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj