Będzie miała 11 kilometrów, a koszt jej wybudowania wyniesie 177 milionów złotych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na projekt i budowę pierwszej części drogi prowadzącej do elektrowni jądrowej na odcinku Lubiatowo – węzeł drogi ekspresowej S6. W ten sposób rozpoczyna się budowa tak zwanej infrastruktury dostępowej do elektrowni.
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak powiedział, że powstanie cały system komunikacyjny w rejonie planowanej elektrowni. Wskazał, że do rozpoczęcia samej budowy potrzebne są inwestycje towarzyszące: zarówno połączenia drogowe, kolejowe, jak i morskie. W ramach połączeń kolejowych powstanie ponad 150 kilometrów nowych tras.
Za budowę drogi jest odpowiedzialne polskie konsorcjum firm Mosty Łódź i Polimex. Trasa powstanie w standardzie drogi krajowej. Prace mają zakończyć się za trzy lata. Planowanie budowy samej elektrowni zakończy się w tym roku.
Oferty na prace na drugim, 15-kilometrowym odcinku do węzła Łęczyce są jeszcze oceniane przez komisję. Wybór planowany jest przed wakacjami – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Sebastian Kwiatkowski/IAR/ua





