Więcej pociągów między Słupskiem a Ustką. Kończy się remont 70-kilometrowego odcinka trasy kolejowej

20191127 112213

Rewolucja w dojazdach koleją ze Słupska do Ustki. Już w połowie grudnia na tej trasie będzie kursować 14 par pociągów. Od rana do późnego wieczora za 5 zł będzie można dojechać do kurortu i z powrotem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończy właśnie modernizację tej trasy.

– Ten odcinek jest już gotowy do bezpiecznego prowadzenia ruchu – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK S.A. – Dodatkowo powstały dwa nowe przystanki: Słupsk Północny i Ustka Uroczysko, które poprawią dostęp mieszkańców do kolei – dodaje.

WYŻSZE PERONY

Jak informuje rzecznik, przebudowane na trasie perony są wyższe, co ma ułatwić korzystanie z pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. 

– Są wygodne dojścia pochylniami, a bezpieczne korzystanie umożliwia nowa nawierzchnia oraz ścieżki naprowadzające dla osób niedowidzących – mówi Przemysław Zieliński.

20191128 130640Perony mają być dostosowane dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się (Fot. Radio Gdańsk/Marcin Kamiński)

JAK POJEDZIEMY?

– Połączeń będzie naprawdę dużo – informuje Marek Biernacki, kierownik zamiejscowego biura Urzędu Marszałkowskiego w Słupsku. – Co prawda maszyny i pracownicy jeszcze są na torach, ale PKP zapewnia, że 15 grudnia będzie gotowość do uruchomienia połączeń. Skorzystają z nich wszyscy, którzy podróżują między Słupskiem i Ustką. Pierwsze pociągi wyruszą o godz 5:30 ze Słupska, a powrót zaplanowano na około pół godziny później. Ostatni przyjedzie do Słupska około godziny 19:22. Oczywiście wszystko jest jeszcze możliwe, jeśli chodzi o rozkład i połączenia – dodaje.

Pociągi pojadą początkowo z rozkładową prędkością 80 km/h, a po zakończeniu wszystkich prac prędkość zostanie podniesiona do 100 km/h.

RELIKTY PRZESZŁOŚCI

Nie ma jednak róży bez ognia. Na trasie ze Słupska do Ustki, m.in. w Charnowie i Gałęzinowie, spotkać można relikty przeszłości – stare wiaty z siedzeniami ze starych pociągów SKM i zaniedbane stare dworce.

– Wyjaśniamy, kto jest właścicielem tego przystanku w Gałęzinowie – mówi wójt gminy Słupsk Barbara Dykier. – W naszej ocenie jest to teren kolei, a gmina nie ma do niego dostępu. Mamy nadzieję, że kolej w końcu wymieni ten przystanek i nie będziemy się wstydzić tego, co jest na tej, zmodernizowanej trasie.

20191127 112419

20191127 113155Na trasie ze Słupska do Ustki m.in. w Charnowie i Gałęzinowie spotkać można relikty przeszłości (Fot. Radio Gdańsk/Marcin Kamiński)

„POPRAWI SIĘ KOMFORT PASAŻERÓW”

Trasa ze Słupska do Ustki to fragment dłuższej linii 405.

– Kończymy przebudowę tego, 70-kilometrowego odcinka torów od granicy województwa, przez Słupsk, do Ustki. Po pracach poprawi się komfort obsługi pasażerów na łącznie 19 przystankach i stacjach. Dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowie 50 przejazdów kolejowo-drogowych i 48 obiektów inżynieryjnych wzrośnie poziom bezpieczeństwa. Po zakończeniu inwestycji pociągi na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 100 km/h, a czas przejazdu między Szczecinkiem a Słupskiem skróci się o około 12 minut – dodaje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

KONIEC REMONTU POD KONIEC 2019 ROKU

Projekt „Rewitalizacji linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (km 104,515) – Słupsk – Ustka” o wartości prawie 170 mln zł netto jest dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego w ponad 80 proc. Zakończenie inwestycji zaplanowano na czwarty kwartał 2019 r.

Marcin Kamiński/mkul

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj